גבר נכה ועיוור חלקית, עבר התעללות קשה על ידי אשתו והמטפל שלו במשך חודשים ארוכים. הוא הוחזק בתנאים קשים בזמן שהשניים ניהלו רומן בביתו של הקורבן, עד שהצליח להזעיק את המשטרה המקומית.

טום סומרסט-האו בן ה-40, סובל משיתוק מוחין ונזקק לטיפול 24 שעות ביממה - אך בת זוגו מזה שנים, שרה סומרסט-האו בת ה-49 והמטפל שלו, ג'ורג' ווב בן ה-50, נטשו אותו במיטתו רוב הזמן. השניים ניהלו רומן והחזיקו בבן ה-40 כ"אסיר בביתו" בצ'יצ'סטר, ווסט סאסקס, אנגליה. במשל כשנה, הבעל האומלל לא צחצח את שיניו והותר לו להתקלח רק פעם בשבוע.

טום סומרסט-האו בן ה-40, רגעים לאחר שהמשטרה הגיעה לביתו (צילום: מתוך פייסבוק)
טום סומרסט-האו בן ה-40, רגעים לאחר שהמשטרה הגיעה לביתו (צילום: מתוך פייסבוק)

בסופו של דבר, הצליח סומרסט-האו להפעיל את לחצן האזעקה שבחדרו ועורר מבצע חילוץ שבבית המשפט כונה "חילוץ של בן ערובה". אשתו והמטפל הואשמו בשבוע שעבר בהחזקת אדם בתנאי עבדות, וזאת לאחר שנשמעו טענות מחרידות בדיונים בעניינם. בן ה-40 סיפר לשופט כי היה בטוח שאשתו "מקסימה", וכי הוא שמח שסוף כל סוף הכיר "משהי שתאהב אותו כמו שהוא".

האיש החל לחשוד בשניים כאשר שמע גניחות מגיעות מסלון הבית באחד הימים בשעה שתיים בלילה - וזו לא הייתה הפעם הראשונה שהוא נתקל בזוג מקיים יחסי מין. הוא תיאר כיצד הם היו יוצאים וחוזרים הביתה אחרי שעות, וששמע את המאהב טוען בפני בת ה-49 יותר מפעם: "תפטרי ממנו, את צריכה גבר. את חייבת לעזוב אותו ולהתחיל לחיות את חייך".

בית משפט (צילום: אינג'אימג')
בית משפט (צילום: אינג'אימג')

מר סומרסט סיפר לחבר המושבעים שכעת הוא מתקשה לישון בלילות ולא נרדם בחושך, וגם אז הוא מצליח להירדם רק לשלוש או ארבע שעות. עורך הדין של בן ה-40 טען בבית המשפט: "השימוש בטום והכליאה שלו, הרחקתו ממשפחתו, כל אלה אפשרו לשניים להשתמש בהטבות שלו כאדם נכה. הם החזיקו אותו בחיים בגלל שהוא סיפק להם קורת גג, תו חניית נכה, קצבאות גבוהות המשולמות מדי חודש".

הוא הוסיף: "אם הוא רק היה מסוגל, הוא היה מפטר את ווב ומתגרש מאשתו, אך כל האוטונומיה שלו נשללה ממנו. נלקחה עליו בעלות מוחלטת". השופט סיכם בדחייה את בקשת ההגנה: "יש מספיק ראיות שהאיש הוחזק בתנאים קשים. הנאשמים אכן השתמשו בקורבן כדי לנצל את ההטבות המגיעות לו". השניים צפויים להישפט מאוחר יותר השנה.