סצנה קשה לצפייה שהופצה ברשתות החברתיות במהלך הימים האחרונים והפכה לוויראלית, הציגה כלבלב קטן עולה באש כשהוא חג סביב עצמו ומנסה לחמוק מהלהבות שעטפו את גופו לאחר שבעליו הצית אותו. התיעוד המזעזע עורר זעם רב ברחבי העולם, ובמיוחד בין פעילי איכות הסביבה ובעלי החיים.

במהלך היומיים האחרונים, רבים קראו לכוחות הביטחון בלבנון, לפעול ולעצור את הצעיר ש"התפאר" במעשיו באמצעות הפצת התיעוד ברשתות החברתיות, בעוד שאחרים דחקו במערכת המשפט להעניש את הקטין ואת משפחתו, לאחר שראו בהם אחראיים להתנהגותו.

"עצבן אותו"

ג'ינה נחפאווי, פעילת איכות הסביבה מלבנון, ציינה כי בשיחה פרטית בינה לבין הילד באמצעות הווצאפ, הוא אישר כי בבעלותו כלבים רבים וכי שרף את הגור כי זה "עצבן אותו", כך לפי המידע שדווח בתקשורת המקומית. אתמול (שלישי), איתרה המשטרה הלבנונית את הנער בנפת בעלבק, מזרח המדינה, לאחר שניסה להסתתר. בן ה-15 נמצא כעת בחקירה.

בשנת 2017, חוקקה לבנון את חוק ההגנה ורווחת בעלי החיים, וכל מי שיפר את הוראותיו ייענש. עם זאת, מאז אותו היום, המתעללים בבעלי החיים נענשים רק לעתים רחוקות בעונשים מרתיעים, במיוחד לאחרונה, על רקע ההידרדרות שהמדינה חווה, וזאת כתוצאה מהמשבר הכלכלי.