סטייסי בוס בת ה-32 מסקוטלנד, סיפרה כיצד התנערה והתעלמה מהסימן המשונה שאותר על אחת מהציפורניים שלה בידה הימנית במשך זמן מה, עד שהקוסמטיקאית שלה הבחינה בממצא בחודש נובמבר של שנת 2019. באותו הטיפול, סירבה המניקוריסטית לסיים את בניית הציפורניים ודחקה בה לפנות בדחיפות לרופא.

"הייתי מאוד מבולבלת", הודתה בוס בפני "קנדי ניוז". "לא ידעתי שום דבר על סרטן העור או על מלנומה, ושזה יכול להופיע מתחת לציפורניים". בתחילה, הסבירה האישה כי היא הייתה בטוחה שמדובר בסך הכל בפטרייה או בחבורה מתחת לציפורן המזויפת עד שביקרה אצל רופא העור שאבחן אצלה מלנומה תת-פריונית - סוג נדיר של סרטן העור שנמצא מתחת לציפורן.

המניקוריסטית חשפה ממצא חריג מתחת לציפורן והפנתה את הלקוחה לרופא עור (צילום: מתוך טיקטוק)
המניקוריסטית חשפה ממצא חריג מתחת לציפורן והפנתה את הלקוחה לרופא עור (צילום: מתוך טיקטוק)

על פי איגוד האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, ניתן לטפל במצב כאשר הוא מאובחן בשלב מוקדם יחסית, אך מלנומה עלולה להיות קטלנית אם אובחנה מאוחר מדי. מלנומה של הציפורן מופיעה כ"פס כהה במיטת הציפורן, ציפורן מפוצלת, מורמת או בליטה חריגה מתחת לציפורן" - תסמינים אשר חוותה בוס. לדבריה, בחודש מרץ האחרון הוסרה הציפורן בפרוצדורה רפואית לא מורכבת, והיא נשלחה לבדיקת ביופסיה.

הציפורן הוסרה ונשלחה לביופסיה (צילום: מתוך טיקטוק)
הציפורן הוסרה ונשלחה לביופסיה (צילום: מתוך טיקטוק)

בוס הסבירה כי היו כמה עיכובים באבחון הסופי בגלל מגפת הקורונה, וכעת היא עומדת בפני בדיקות נוספות כדי לוודא שהמלנומה לא התפשטה לאזורים נוספים בגופה כמו בלוטות הלימפה. בנוסף, היא מקווה להעלות את המודעות לסוג זה של סרטן העור ולעודד אחרים לשים לב לשינויים בגופם - ובמיוחד בציפורניים. "המניקוריסטית שלי הצילה את חיי", סיכמה בוס.