הסיפור שלפנינו לא יכול לקרות בשום מקום אחר בעולם חוץ מאשר בביצה התובענית שבה אנו חיים, כשבתוכה כולם נגד כולם. בני זוג מצפון הארץ הכירו לפני כשבע שנים. בחמש השנים האחרונות הם חיו יחד בדירה שכורה ועבדו לפרנסתם, ויחד השתכרו מקרוב ל-75 אלף שקלים בחודש.

לפני חמישה חודשים, כפי שגוללה האישה בפני עורכי הדין שרין ואורן סולן, החליטו בני הזוג להינשא ועשו זאת בסטייל במקום הכי נחשב, באירוע נוצץ אל תוך הלילה. "רוב המוזמנים שלנו הם חבר'ה צעירים שיודעים לחגוג ויש לנו משפחות גדולות משני הצדדים. לכן היה חשוב לנו לעשות 'חתיכת אירוע' אחרי כל השנים שהיינו יחד" הסבירה האישה. בהסכמה, כתבו בני הזוג על ההזמנה בעניין המתנות, כי "אין להביא מזומנים בגלל בעיות אבטחה באולם ובגלל מכת הזיופים בארץ".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

שטרות מזויפים (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
שטרות מזויפים (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

למחרת, כשפתחו את המעטפות שמילאו את הכספת, התברר כי 35 אחוזים מהמתנות היו במזומן ורובם מהצד של הורי החתן. ואז גם התברר כי חלק מהכסף היה מזויף. לא מדובר בסכומים גדולים, אבל 9,700 שקלים אכן נמצאו מזויפים והאישה, בעצה אחת עם בעלה, שלחה הודעות ווצאפ לבעלי המעטפות, כי ידעה שפעלו בתום לב, ואם הם "מוכנים להחליף את השטרות שבמעטפות לכסף מקורי".

מסתבר, שכמה ימים לאחר הפניה ל-15 האורחים, 11 נעלבו מאוד מההודעות והטענות הופנו להורי הבעל. "אצלי זה היה עניין עקרוני ולא פעלתי מאחורי גבו של בעלי", הסבירה הנשואה הטרייה לעוה"ד סולן. "אני לא צריכה לשאול את חמותי מה לעשות אם אני מקבלת מחברים שלהם כסף מזויף כמתנה. מדובר במכת מדינה ורציתי שאנשים ידעו".

עורכי הדין גדלי ושרין סולן (צילום: באדיבות המצולמים)
עורכי הדין גדלי ושרין סולן (צילום: באדיבות המצולמים)

חודש לאחר החתונה ולאור התנהגותה של האישה ומה שהוגדר על ידי הורי בעלה "תוקפנית בלתי מובנת וקטנוניות", טען החתן: "אשתי הייתה צריכה להבליג ולוותר על הכסף המזויף, מה עוד שגם היא יודעת שנותני המתנה עשו זאת בתום לב". עוה"ד סולן הבהירה כי במקרים כאלה עילת הגירושין אינה מבוססת דיה וספק אם הבקשה תעבור בקלות כשאחד הצדדים מתנגד. בני הזוג נשלחו ליישוב סכסוך ורק בסיומו יתברר אם תביעת הגירושין תצא לדרך.