צוות של טיסת איזיג'ט מז'נבה, שווייץ, לאמסטרדם, הולנד, נאלץ להכריז על מצב חירום בטיסה בשבוע שעבר, לאחר שסיגריה אלקטרונית שהתבררה כפגומה, התפוצצה לפתע בתא המיועד לאחסון הטרולי מעל מושבי הנוסעים.

הנוסעים בטיסת איזיג'ט U2-1517 שמעו "קול נפץ" שהגיעה מתאי האחסון שבבטן המטוס בשעה 15:00, זמן קצר לאחר ההמראה. רגעים ספורים לאחר מכן, כשהמטוס הגיע לגובה 7,000 רגל, הבחינו הטסים בעשן שמתחיל להתפזר במחלקה וקראו לאנשי הצוות לעזרה. כשהדיילים החלו לנסות ולאתר את מקור העשן, הם פתחו את תאי האחסון המיועדים לכבודות היד ומצאו שם שני תיקים בוערים. מספר נוסעים שלפו את התיקים וניסו באומץ לכבות את האש באמצעות ידיהם החשופות.

סיגריה אלקטרונית התפוצצה במטוס (צילום: מתוך פייסבוק)
סיגריה אלקטרונית התפוצצה במטוס (צילום: מתוך פייסבוק)

נוסע אחד סיפר לתקשורת השוויצרית: "זה הרגיש לנו שזה נמשך נצח, כשזה בסך הכל היה רק כמה שניות והאש כבתה במהירות. אבל כשאתה בטיסה ופתאום ריח עשן עובר לך בגרון, זה מבהיל כי אנו 'תקועים' בעצם בתוך מטוס בלי שום אפשרות לברוח כדי לנשום אוויר צח". לאחר מכן, למרות שהאש דעכה בהצלחה, המטוס חזר על מסלולו וביצע נחיתת חירום בשדה התעופה של ז'נבה.

הנוסעים מיהרו להשתלט על האש (צילום: מתוך פייסבוק)
הנוסעים מיהרו להשתלט על האש (צילום: מתוך פייסבוק)

חקירה שבוצעה מאוחר יותר קבעה כי השריפה נגרמה כתוצאה מסוללה תקולה של סיגריה אלקטרונית שנארזה באחד מהתיקים שאוחסנו בתאים. הטיסה נחתה בשלום ושירותי החירום שהוזעקו למקום עלו מיד כדי לבדוק את המטוס, כשבמקביל הנוסעים נבדקו ולא דווח על נפגעים כתוצאה מהתקרית.

ההנחיות לנוסעי איזיג'ט מבהירות כי ניתן להעלות למטוס סיגריות אלקטרוניות ומקסימום שתי סוללות רזרביות בכבודת היד, אך אין להכניסן לתא המטען.