חבילה מוזרה ובתוכה מומיה מבהילה, הונחה בפתחו של המוזיאון ההיסטורי של מחוז וויין בעיר ריצ'מונד, אינדיאנה, ארה"ב, ביום שני שעבר. הקופסה המסתורית הכילה מה שנראה כמו הכלאה של עכברוש-אדם - ממצא שזעזע את עובדי המוזיאון שהגיעו לעוד יום עבודה שגרתי ומצאו אותו מונח בכניסה למקום.

המומיה - המורכבת מראש של חולדה, גוף דמוי אדם ושיניים מחודדות וציפורניים ארוכות - הונחה כשהיא מלווה בפתק שכל שנכתב בו הוא "Richmond Rat Boy", ושהממצא אותר לפני זמן רב במרתף של בית חולים מקומי. מנהל האוספים של המוזיאון, קרי ג'ורג', אמר לתקשורת המקומית: "עמית לעבודה הכניס את החבילה המשונה פנימה כדי שנוכל לפתוח אותה ולברר מהיכן הגיע היצור. התבדחנו שזה נראה כמו ראש כרות של חולדה, אבל בכל זאת, אף פעם לא נוכל לדעת במה מדובר עד שלא נברר לעומק".

גוף דמוי אדם ושיניים מחודדות וציפורניים ארוכות (צילום: מתוך פייסבוק)
גוף דמוי אדם ושיניים מחודדות וציפורניים ארוכות (צילום: מתוך פייסבוק)

צוות המוזיאון חשב שמדובר ב“gaff” - יצירה מעשה ידי אדם, ממש כמו בתולת הים מפיג'י, והיו בטוחים שהמומיה עשויה כנראה מגבס וחימר כשהיא מעוטרת בציפורניים ושיניים של בעלי חיים. ג'ורג' הסביר: "לפי הפתק שהשאיר השליח האנונימי, היצור נמצא כביכול, במרתף של בית חולים. מי יודע איזה ניסויים מוזרים בוצעו באיזה חולה מסכן שהפך אותו לחולדה? זו הפעם הראשונה שאנו נתקלים בדבר כזה ואין לנו כל אפשרות להציגו ללא פרטים נוספים על מקורו".

מי יודע איזה ניסויים מוזרים בוצעו באיזה חולה מסכן שהפך אותו לחולדה? (צילום: מתוך פייסבוק)
מי יודע איזה ניסויים מוזרים בוצעו באיזה חולה מסכן שהפך אותו לחולדה? (צילום: מתוך פייסבוק)

כעת, לדברי הצוות, התעלומה האמיתית היא זהותו של התורם, שבלעדיו, הגופה החנוטה לא תוכל להפוך באופן רשמי לחלק מאוסף המוזיאון. מלבד החבילה שהושארה, על הפתק לא נרשמו כל פרטי התקשרות. כעת, החוקרים מבקשים מהתורם ליצור קשר בהקדם. "אנו מקבלים חפצי אמנות בתרומה כל הזמן, אך זה בדרך כלל קורה בשעות העבודה וישנו טופס שעל התורמים למלא. אין באפשרותנו לקבל פריט כשלהו לאוסף ללא הניירת", אמר ג'ורג' והוסיף: "נשמח למצוא את השליח האנונימי, לא רק כדי שיחתום על הניירת, אלא גם שנוכל להודות לו על המומיה".