אמטומולוגית בשם Cassie Krejci, Ph.D, מומחית לחרקים ויחסיהם למינים אחרים בסביבה, העלתה לחשבון ה-TikTok שלה סרטון, בו שיתפה כמה עצות לפיהן תוכלו לבדוק אם המיטה שבחדר המלון שהזמנתם נגועה בפשפשים.

היא תיעדה את עצמה מגיעה לחדר המלון, ובקליפ שזכה ללמעלה מ-8,000 צפיות, היא הסבירה: "הדבר הראשון שאני תמיד עושה הוא להכניס את המזוודות לחדר השירותים מאחר ושם אף פעם לא יהיה שטיח מקיר לקיר. בחדר המלון הזה אין שטיח, אבל אם היה להם שטיח - בוודאות לא הייתי מניחה את התיקים שלי עליו, מאחר והייתי מעדיפה לוודא קודם שהחדר נקי מפשפשים וחרקים אחרים שעלולים להיתפס על הציוד שלי ולחזור איתי הביתה".

Cassie Krejci, Ph.D, מומחית לחרקים ויחסיהם למינים אחרים (צילום: מתוך טיקטוק)
Cassie Krejci, Ph.D, מומחית לחרקים ויחסיהם למינים אחרים (צילום: מתוך טיקטוק)

@cassiethebugdoc Inspecting your hotel room for bed bugs is an important part of traveling! #BedBugs #Terminix #PestControl #FindYourEdge #travel #hotel ♬ original sound - CassieTheBugDoc

היא טענה כי פשפשי המיטה "מתעוררים בעיקר בלילות וחוגגים על עורנו. הם בדרך כלל שטוחים וקטנים וצבעם חום-אדמדם. הם ניזונים בעיקר מדם של בני אדם ובעלי חיים בזמן שאלה ישנים". קרג'סי תיארה כי עלינו להתחיל בבדיקת הפשפשים במיטה שבחדר, מכיוון שזהו המקום שבו כל האורחים שהיו שם לפניכם- וגם אתם, מבלים את רוב הלילה. "הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לבדוק שהסדינים נקיים, אבל אז, עליכם להרים את הסדין שעל המזרן ולוודא שאתם לא רואים שום כתמים על המזרן. אתם לא מחפשים רק את החרק עצמו, אלא גם את הכתמים שנגרמים מעצם נוכחותו", אמרה האמטומולוגית.

השאירה את המזוודה בחדר השירותים עד שביררה שהחדר נקי מפשפשים (צילום: מתוך טיקטוק)
השאירה את המזוודה בחדר השירותים עד שביררה שהחדר נקי מפשפשים (צילום: מתוך טיקטוק)

"הכתמים החומים הללו הם בעצם כתמי צואה, מכיוון שכאשר פשפשים 'אוכלים ארוחת דם' הם מעכלים את הנוזל ומשאירים אחריהם כתמי צואה חומים הדומים לזה של דם", טענה קרג'סי. "כל עוד לא מצאתם שום כתמים חומים, זה בסדר". לאחר מכן היא הסבירה, כי טיפ נוסף לחשיפת פשפשי מיטה - הוא לבדוק גם את המגירות שבצדי במיטה ולבדוק אפילו שם, אם כתמים שהשאירו אחריהם הפשפשים, ואפילו את כריות הרהיטים האחרים כמו הספות, במידה ויש כאלה בחדר שהזמנתם.

כטיפ אחרון, האמטומולוגית המליצה לאחסן את המזוודות שלכם על משטח מוגבה, כך שלא יהיו על הקרקע ולא יהיו להן פוטנציאל לצבור פשפשים או חרקים אחרים שיעברו דירה לביתכם.