חתולים זו החיה הכי מתוקה שיש. הם אמיצים ומסוגלים להילחם בנחשים, להפחיד כלבים גדולים, לטפס אל גבהים מטורפים ולזנק כמו אלופים אולימפיים, אבל האם ידעתם שהייצורים הפרוותיים מפחדים ממלפפונים?

ברחבי הרשת פורסמו סרטונים קורעים שהעלו בעלי חתולים, בהם נראית תגובתם של המשופמים החמודים לירק הירקרק. הטרנד הוליד תת-אתר ייעודי בשם "CcucumbersScaringCats", שבו משתמשים פרסמו סרטונים בהם הם בודקים את הטריק על החתולים שלהם.

חלק מהחתולים נבהלו, אחרים זינקו באוויר, חלק קפצו והפכו את קערת המים או האוכל שלהם מהפאניקה, חלק בחנו תוך שמירה על מרחק את האובייקט המאיים, אבל מה שבטוח - אף חתול לא נותר אדיש. המסקנה: הצבת מלפפון מאחורי חתולים כשהם אוכלים מבהילה ומפחידה אותם מאוד.

ג'יל גולדמן, מומחית להתנהגות בעלי חיים, אמרה ל"נשיונל ג'יאוגרפיק" שהמלפפונים מעוררים את רפלקסי הבהלה הטבעיים של החתולים. "אחרי שהוא ייבהל, החתול ינסה להתרחק מהר ככל האפשר מ'אזור הסכנה' ואז יעריך מחדש את המצב מרחוק", אמרה גולדמן.

"הצבת מלפפונים ליד המקום שבו הם אוכלים עלולה לבלבל את החתולים עוד יותר, מכיוון שלעתים קרובות הם מקשרים את האזורים הללו עם בטיחות וביטחון", אמרה פאם ג'ונסון-בנט, מחברת הספר "לחשוב כמו חתול".

גולדמן גם הוסיפה שחתולים עשויים לקשר את המלפפונים לנחשים בשל צורתם ואורכם ואמרה כי "אם אתם גורמים לחיה להילחץ זה כנראה לא דבר טוב".