התושבים והתיירים בוונציה נדהמו אתמול לגלות כי המים בתעלה הגדולה באחד מאתרי התיירות המפורסמים בעולם הפכו לירוקים, ולא סתם ירוק, אלא ירוק זרחני. משטרת ונציה פתחה בחקירה כדי להבין מה הסיבה ומי אחראי לכך, והרשות האזורית להגנת הסביבה אספה דגימות ממי התעלה בניסיון להבין איזה חומר נמצא בהם. בתום בדיקה פורסם היום (שלישי) כי הסיבה לכך היא נוכחות של פלואורסצין לא רעיל המשמש בדרך כלל לבדיקת מערכות ביוב, במים.

תקועים בגונדולות: שפל חסר תקדים של מים בתעלות ונציה

הרשות האזורית להגנת הסביבה מסרה כי "בדיקת הדגימות הראתה נוכחות של פלואורסצין". עוד הוסיפו ברשות, כי התוצאות "לא הוכיחו את נוכחותם של יסודות רעילים בדגימות שנלקחו".

עם זאת, לא ברור מה המקור להימצאות הפלואורסצין בתעלה הגדולה, אך ידוע שהוא משמש בדרך כלל למעקב אחר מסלולים של רשתות מים או להבחנה בין שפכים ומי גשמים.

היומון המקומי "La Nuova Venezia" דיווח כי מספר מקורות מסרו שהמשטרה בודקת את האפשרות לפיה פעילי איכות הסביבה עומדים מאחורי התופעה.

יצוין כי זו לא הפעם הראשונה שצבעה של התעלה הגדולה הופך לירוק. בשנת 1968, בשולי פסטיבל הסרטים ה-34 של ונציה, השליך האמן הארגנטינאי ניקולס גרסיה אוריבורו צבע ירוק למים הללו במטרה להעלות את המודעות לנושאים סביבתיים.