מאות אנשים נהרו לעיירה קטנה במדינת מיזורי שבארה"ב במהלך השבועיים האחרונים, וזאת כדי לראות גופה של נזירה אשר נותרה בשלמותה למרות שחלפו כמעט חמש שנים מאז יום מותה.

הגילוי נחשף כאשר נזירות המנזר החליטו, בחודש אפריל האחרון, להעביר את גופותיהם של מייסדי המנזר - וביניהם הנזירה וילימינה לנקסטר - לקבורה במקום חדש. היא נקברה בארון קבורה מעץ לפני כמחמש שנים בטקס שלא כלל תהליך של חניטה. לאחר שהוציאו את גופתה מקברה - הם מצאו גוף שלם בלבוש דתי "ללא כל שינוי", כפי שפרסם המנזר הבנדיקטיני של מרי, מלכת אובסאלס.

הנזירות לא התכוונו לפרסם את הגילוי, אך אדם אנונימי חשף את הידיעה אשר החלה להתפשט כמו אש בשדה קוצים. מתנדבים ורשויות אכיפת החוק המקומיות החלו לכוון את ההמונים שהגיעו לעיירה המונה 1,800 תושבים בסך הכל, כאשר אזרחים מכל רחבי המדינה נהרו לראות את גופתה של לנקסטר. "זה היה מדהים", אמר סמואל דוסון, קתולי שהגיע מקנזס סיטי עם בנו בשבוע שעבר למנזר. הוא ציין כי המבקרים הורשו אף לגעת בגופה.

מה אומר המדע?

רבקה ג'ורג', פרופסור לאנתרופולוגיה באוניברסיטת מערב קרוליינה, הסבירה כי "אי פירוק של גוף מת" אינו נדיר כפי שהיינו מצפים. "גופות עשויות להישאר בשלמותן שנים רבות, בעוד שארונות הקבורה והבגדים כמו בקבורה מסוג זה, מסייעים בשימורן. מדובר בכחמש שנים בסך הכל וזו הסיבה שהתופעה אינה חריגה או מפתיעה".