איך רוכשים ומשתמשים במוצרי חשמל בצורה כזו שתסייע לנו להניב חסכון כלכלי ותעלה בקנה אחד עם האינטרס של כולנו לשמור על כדור הארץ? לרגל חגיגות יום הסביבה הבינלאומי שיתקיים מחר (שני), המומחים של Beko - מותג מכשירי החשמל לבית, מספרים לכם על אמצעים ידידותיים לסביבה שניתן ליישם בבית ושגם חוסכים כסף.

המקרר קר מדי? חבל על החשמל (צילום: יח''צ)
המקרר קר מדי? חבל על החשמל (צילום: יח''צ)

רכישת מוצרי חשמל בעלי תוויות יעילות אנרגטית

 אתם יכולים לחסוך באנרגיה בבית,  על ידי בחירת מכשירי חשמל ואלקטרוניקה חסכוניים. צמצום השימוש באנרגיה בבית חוסך לכם כסף, מגביר את הביטחון האנרגטי ומפחית את הזיהום.

כבו את האורות

על ידי אימוץ ההרגל של כיבוי האורות כשאתם יוצאים מהחדר או מהבית, ניתן לחסוך חמישה עד עשרה אחוזים מצריכת האנרגיה של הבית.

כבו את האורות (צילום: אינג'אימג')
כבו את האורות (צילום: אינג'אימג')

השתמשו באורות יעילים

נורות LED צורכות עד 90% פחות אנרגיה ומחזיקות מעמד עד פי 25 יותר מאשר נורות ליבון מסורתיות.

ניתוק מכשירים כאשר אינם בשימוש

על ידי ביטול צריכת חשמל ב"מצב המתנה" של מכשירים רבים, מטענים וציוד אלקטרוני שמחובר לשקעים רגילים צורכים, גם כאשר הם לא בשימוש – ניתן לחסוך מאות שקלים בשנה בחשבון החשמל וגם לשמור על הסביבה. איך עושים זאת? מנתקים מכשירים מהשקעים שלהם כאשר אתם יוצאים מהבית או משתמשים בשקעי חשמל חכמים.

נתקו מהחשמל מכשירים כאשר אינם בשימוש (צילום: אינג'אימג')
נתקו מהחשמל מכשירים כאשר אינם בשימוש (צילום: אינג'אימג')

בדקו את המקרר שלכם

כאשר המקרר שלכם מוגדר כקר מדי, זה עלול לגרום לצריכה גבוהה של אנרגיה. כדאי לקרוא את מדריך היצרן כדי למצוא את הטמפרטורה המומלצת.

השתמשו בתוכניות חסכוניות במכונת הכביסה

מומלץ להפעיל את מכונת הכביסה בתוכנית  של 30 מעלות, כאשר מכבסים בגדים עדינים. עיקר צריכת החשמל בעת הפעלת מכונת הכביסה מקורו בחימום המים. לכן, אם תכבסו את הבגדים בתוכנית של 30 מעלות, תחסכו משמעותית בחשמל. באופן כללי רצוי להפעיל את מכונת הכביסה רק כשהיא מלאה אך אם אתם מבקשים לכבס פריטים בודדים, מומלץ לבחור בתוכנית של 'חצי מכונה'.

השתמשו בתכנית חסכונית במכונת הכביסה (צילום: אינג'אימג')
השתמשו בתכנית חסכונית במכונת הכביסה (צילום: אינג'אימג')

הפעילו את מדיח הכלים כשהוא מלא

המתינו עד שהמדיח יתמלא לפני שתפעילו אותו. מכשיר חצי ריק משתמש באותה כמות אנרגיה ומים כדי לנקות פחות כלים, כך שכמובן שזו לא הדרך היעילה ביותר לעשות דברים. אם לוקח לכם יום או יומיים למלא את המדיח ואתם מודאגים,  לגבי המכשיר, אפשר להפעיל מחזור שטיפה קצר כדי לרענן את הדברים. העמסה נכונה של מדיח הכלים חשובה מבחינת יעילות הניקוי, אז היזהרו לא להעמיס על המדיח.

גהצו מדי שבוע

מגהץ צורך הכי הרבה אנרגיה בזמן תהליך החימום. לכן, גיהוץ כמות גדולה של בגדים ומצעים ברגע המגהץ חם יחסוך אנרגיה, כסף ויעזור לשמור על הסביבה.

כך גם תחסכו בחשמל וגם תשמרו על הסביבה (צילום: אינג'אימג')
כך גם תחסכו בחשמל וגם תשמרו על הסביבה (צילום: אינג'אימג')

אל תפתחו את דלת התנור

פתיחת דלת התנור בזמן השימוש משפיעה על ביצועי הבישול וצריכת האנרגיה של התנור.

נצלו את אור היום

שימוש מודע באור יום הוא דרך נוחה לחסוך בעלויות התאורה והחימום. פתחו את הווילונות בצהריים וודאו שהצבתם את הרהיטים שלכם שלא בצורה שלא תמנע מאור השמש להיכנס לבית.