לוחמי אש מתחנת כיבוי שבאוהיו, ארה"ב, היו בדרכם להסיר אבן פינה מקיר מבנה המיועד לשימור, וקבוצה קטנה של כבאים שלא היו בתפקיד באותה העת, החלו לבצע פעולות סיתות סביבה. תוך כדי הפעולות, נתקל הצוות בקופסה בצבע נחושת "קבורה" בתוך אבן הפינה. הלוחמים ניסו להוציא את התגלית בזהירות רבה מבלי לפגוע באבן, וכשהצליחו לשלוף אותה, הם נותרו המומים ממה שאיתרו בתוכה.

בחשיפה פומבית שנערכה השבוע, הציגו הצוותים תשעה תגי כבאים מתחילת המאה, סגל מכבי אש משנת 1905 וארבעה עיתונים מקומיים מלפני 118 שנים. הקופסה הכילה בתוכה גם את חוזה החכירה המקורי של הנכס, הזמנה משנת 1878 ממחלקת הכבאות של דלפוס עבור משחקי כבאים-מתנדבים של איגוד הכבאים של צפון-מערב אוהיו, ומכתב ממפקד הכבאות באותה העת - המציין כי אבן הפינה הפכה לסמל ב-20 ביולי 1905.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"מדובר בממצא מדהים! הפריטים הללו יישמרו בחברה ההיסטורית של מחוז מריון, בזמן שהתחנה החדשה שלנו נבנית. כשהשיפוצים יסתיימו, אנו נציב את הגילויים בוויטרינה מיועדת", כתבו פקידי המחלקה בחשבון הפייסבוק ביום רביעי שעבר.

גולשים רבים שהתרשמו מחשיפת הגילויים, הודו לצוותים על השיתוף: "תודה שאפשרתם לנו להיחשף לזה. מפתיע, כמה היסטוריה אפשר למצוא בקופסה כל כך קטנה", כתב גולש אחד.