לפי השמועות, באבא וונגה, אישה עיוורת מבולגריה, חזתה כמה מהאירועים הגדולים ביותר בהיסטוריה העולמית - ביניהם מותה של הנסיכה דיאנה, אסון צ'רנוביל, אסון התאומים ונגיף הקורונה. כעת, מאמיניה הפיצו כי היא הזהירה מפני אסון גרעיני שיתרחש השנה ויגרום לנזק עצום.

ונגה הלכה לעולמה בשנת 1996 כשהייתה בת 75 בלבד, אך נטען כי רבות התחזיות שלה שהתגשמו לאחר מותה. כעת, לפי הנבואה שלה, פיצוץ גדול של תחנת כוח גרעינית בשנת 2023, יגרום לעננים רעילים בשמי אסיה. חסידיה מאמינים כי מדינות אחרות עלולות להיות מושפעות מהפיצוץ עקב מחלות קשות, כשהעננים יתפשטו באוויר.

באבא וונגה (צילום: ויקיפדיה)
באבא וונגה (צילום: ויקיפדיה)

מלבד האסון הגרעיני,  באבא ונגה חזתה עוד כמה אירועים לשנת 2023, כשראשית, אומרים שהיא טענה כי מסלול כדור הארץ ישתנה. בעוד שמסלולו של כוכב הלכת שלנו סביב השמש משתנה באופן שולי במשך עשרות אלפי שנים, לפי נבואותיה, השינוי הבא יהיה דרמטי והרסני. כדור הארץ יתקרב לשמש, מה שיגרום להמסת קרחונים והצפות ברחבי העולם.

כמו כן, מאמינים דיווחו כי המיסטיקנית חזתה "סופת שמש" עוצמתית שתרעיד את האקלים בשנת 2023. סופות שמש הן הפרעות על השמש אשר עלולות להיפלט החוצה להליוספירה ולהשפיע על כדור הארץ. חלקם פירשו את דבריה כ"צונאמי שמש שיגיע ויגרום לכשלים טכנולוגיים רבים", אם כי סופות שמש קלות מתרחשות באופן די קבוע ולא גורמות להרס.

כדור הארץ ישנה את מסלולו ויתקרב לשמש (צילום: רויטרס)
כדור הארץ ישנה את מסלולו ויתקרב לשמש (צילום: רויטרס)

אומרים שוונגה חזתה גם שימוש בנשק ביולוגי שישמש מעצמת על ב-2023. ויגרום למאות אלפי הרוגים. נשק ביולוגי הוא מיקרואורגניזמים כמו וירוסים, חיידקים או חומרים רעילים במיוצרים על ידי אורגניזמים חיים הגורמים למחלות ומוות בבני אדם, בבעלי חיים ובצמחים. השימוש בהם אסור על פי אמנת הנשק הביולוגי.

לבסוף, המאמינים הוסיפו כי היא ניבאה את סוף ההריונות הטבעיים. לפי דבריהם, ונגה טענה כי כל התינוקות יגדלו במעבדות כאשר מומחים יחליטו בעצמם מי יקבל אחד מהם לידיו. הורים יוכלו לבחור תכונות כמו צבע עור, שיער וצבע עיניים.