הישראלי הממוצע מבלה כשעה וחצי ביום ברכב בחסות בעיות התחבורה והפקקים. לפי נתוני משרד התחבורה בכל אחת מארבע השנים האחרונות מספר המכוניות שיובאו לישראל היה גבוה משמעותית ממספר המכוניות שנגרעו. מס' המכוניות בישראל רק הולך ועולה והעומס בכבישים צפוי רק לעלות עם הזמן.

וזה מורגש, כשאנו עומדים בפקקים בדרך לעבודה, נוסעים לאסוף את הילדים מהמסגרות, או יוצאים עם הרכב לטיולים בסופי שבוע. הזמן הרב שאנו מעבירים ברכב נותן את אותותיו גם על מצב הניקיון שלו. ככל שאנו מבלים יותר זמן ברכב, כך מצטברים גם לכלוך, זבל ואבק, וזה אף מתעצם אם לוקחים בחשבון את יתר בני המשפחה שנמצאים בו ומלכלכים אותו לעתים קרובות. כל זה הופך את חווית הנסיעה לנעימה פחות.

שטיפת רכב (צילום: אינג'אימג')
שטיפת רכב (צילום: אינג'אימג')

לשמור על הרכב נקי ומסודר ברמה היומיומית זו משימה לא פשוטה: הדבר גוזל לא מעט זמן ומאמץ. ניקול, מותג עזרי הבית והניקיון המוביל מבית קימברלי קלארק ישראל, מרחיב בימים אלה את תחום פעילותו ונכנס לראשונה לתחום עולם ניקיון וטיפוח הרכב. המותג משיק את סדרת "ניקול CAR " שמציעה עזרי ניקיון וטיפוח ייעודיים לרכב וכוללת 6 מוצרים שפותחו במיוחד לניקיון יומיומי קל וזמין של הרכב שלכם מבחוץ ומבפנים.

לרגל ההשקה, חברת המחקר Ipsos ערכה סקר בקרב מדגם מייצג של 500 בוגרים, גברים ונשים, בגילאי 18 ומעלה מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה דוברת עברית בישראל. נתוני הסקר מלמדים כי במרבית מבתי האב (82%) יש לפחות רכב אחד בבעלות פרטית. כ-60% מבעלי הרכבים דיווחו על כך שהם נוהגים לנקות את הרכב שלהם בעצמם. מתוכם, כ-63% נוהגים לנקות את הרכב לפחות פעם בחודש. בנוסף, הסקר מגלה כמה ישראלים משקיעים ברכישת מוצרי ניקיון ייעודיים לרכב ומסתבר שלא מעט. 47% מבעלי הרכבים בישראל נוהגים לרכוש מוצרי ניקוי ועזרי ניקיון ייעודיים לרכב. אלא, שבניגוד לחומרי הניקוי לבית, הסקר מגלה כי את חומרי הניקוי לרכב רוכשים בעיקר גברים - 70%.

כ-60% מעדיפים לנקות את הרכב בעצמם (צילום: אינג'אימג')
כ-60% מעדיפים לנקות את הרכב בעצמם (צילום: אינג'אימג')

במחקר שביצענו גילינו שישראלים רבים נוהגים לנקות את הרכב שלהם בעצמם ומחפשים פתרונות ייעודים למשימה הלא פשוטה הזו ,לצורך כך בחרנו להשיק  סדרת מוצרים ייעודיים לניקיון וטיפוח הרכב, כאשר הסדרה כוללת מוצרים לניקוי הפנימי ולניקוי החיצוני של הרכב, כמו מטליות לחות לניקוי פנימי, מטליות לניקוי והברקת חלונות ומראות, מטליות "ג'ילדה" לניקוי והברקת הרכב, שקיות אשפה לרכב ועוד. אנחנו מזהים שוק פוטנציאלי רחב היות וישראל היא מהמובילות בעולם באחזקת רכב פרטי ובטוחים שמוצרי הסדרה יקלו על שמירת הרכב נקי ויאפשרו חווית נסיעה נעימה", הסבירה ענת בללי, מנהלת השיווק של ניקול.