חוקרים מאוניבסריטת אוקספורד שבאנגליה, חקרו את ההשפעות של אלכוהול על גברים מסין ומצאו כי אפילו אלה ששותים לעתים רחוקות מאוד - היו בסיכון גבוה לחלות בלמעלה מ-60 מחלות. "צריכת אלכוהול גורמת, בשונה ממה שחשבנו עד היום, למגוון רחב יותר של מחלות והממצאים שלנו מוכיחים כי הקשר עשוי להיות סיבתי", אמר מחבר המחקר הראשי, פיק קיי אים ב-Oxford Population Health.

512,000 איש השתתפו במחקר, מתוכם 41% גברים שגויסו מ-10 אזורים שונים ברחבי סין. 33% מהגברים הודו כי צרכו אלכוהול לפחות אחת לשבוע, בעוד שרק 2% מהנשים הצהירו כי הן שותות באופן קבוע. בקרב הגברים, 62% דיווחו על צריכה יומית ו-37% הודו בשתייה מופרזת של משקאות אלכוהולים.

אלכוהול (צילום: istockphoto)
אלכוהול (צילום: istockphoto)

במעקב שנערך במשך 12 שנים, צוות החוקרים מצא כי שתיית אלכוהול קשורה לסיכון מוגבר לחלות ב-61 מחלות אצל גברים. מתוכן, 28 מחלות כבר היו קשורות לצריכה, כגון סרטן הוושט, מחלות כבד וסוכרת. אך 33 המחלות האחרות לא הוכחו כמחלות הקשורות לצריכת אלכוהול, כשביניהן סרטן הקיבה והריאות, כיבי קיבה וגאוט (שיגדון).

אלכוהול (צילום: istockphoto)
אלכוהול (צילום: istockphoto)

"מסתבר ששתיית אלכוהול בכל תדירות, היא אחד מגורמי הסיכון הקריטיים ביותר לבריאות לקויה, הן סין והן בעולם", אמרה פרופסור איונה מילווד, מחברת המחקר ב-Oxford Population Health. "צריכת אלכוהול - אפילו במתינות - נקשרת לבעיות בריאותיות כולל סוגי סרטן מסוימים ואפילו מוות מוקדם".