מדענית מוח חשפה את ההרגלים שיש להימנע מהם כדי לשמור על המוח שלנו במיטבו למשך זמן רב ככל האפשר. אמילי מקדונלד, בעלת שני תארים במדעי המוח, שיתפה את הטיפים שלה בסרטון שהועלה לאחרונה לרשת החברתית TikTok, וזכה מאז ללמעלה מ-4 מיליון צפיות.

היועצת בת ה-34 מפיניקס, אריזונה, הסבירה ל-186,000 העוקבים שלה על שלושת הכללים שיסייעו להם לשמור על מוחם, ואמרה שככל הנראה, את הכלל הראשון יהיה להם מאוד קשה ליישם:

כך תשמרו על המוח שלכם לאורך זמן (צילום: אינג'אימג')
כך תשמרו על המוח שלכם לאורך זמן (צילום: אינג'אימג')

הפסיקו לגלול במכשיר הנייד מיד כשאתם מתעוררים בבוקר

עם היקיצה, מוחנו עובר מגלי מוח "תטא לאלפא". בעיקרו של הדבר, הזהירה מקדונלד: "זה אומר שהתת מודע שלנו נמצא במצב בו הוא חשוף ל'תכנות'. זאת אומרת שהדקות הבודדות הללו שאנו גוללים בסמארטפון, משפיעות באופן משמעותי על מצב הרוח לאורך היום ועל הדופמין שלנו -  כימיקל הנמצא במוח ומספק לנו תחושות חיוביות כמו אושר, הנאה, מרץ ומוטיבציה.

בריאיון ל-South West, המומחית אמרה כי היא מבינה את הצורך העז להרים את מכשיר הנייד ולבדוק התראות ופוסטים של חבריכם, אך טענה כי: "לא פעם אנו גוללים בנייד ונחשפים לפרטים מלחיצים - מה שמוביל ללחץ לשארית היום. מה שאתם מכניסים לראש שלכם בבוקר הוא מאוד קריטי. נסו שלא לבדוק את הטלפון שלכם לפחות 20 עד 30 דקות לאחר ההתעוררות". בנוסף, היא הסבירה כי כלל זה חל גם על הדקות שלפני השינה והמליצה לכבות את הטלוויזיה, המחשב והנייד תוך שעה לפני השינה.

נסו שלא לגלול בסמארטפון 20 או 30 דקות מרגע ההתעוררות (צילום: אינג'אימג')
נסו שלא לגלול בסמארטפון 20 או 30 דקות מרגע ההתעוררות (צילום: אינג'אימג')

אנחנו הופכים להיות מה שאנחנו אוכלים

מקדונלד הכריזה על עצמה כ"חובבת בריאות הנפש" והזכירה כי מזונות מעובדים כבר הוכחו כגורמים להזדקנות קוגניטיבית, מה שמוביל לערפול מוחי ולשכחה. "החיבור בין המוח למעיים הוא אמיתי מאוד", אמרה ל-SWNS, והציעה דיאטה עשירה בשומנים "טובים", כלומר שומנים חד בלתי רוויים, דגנים מלאים והימנעות ממזון מעובד.

אנחנו מה שאנחנו אוכלים (צילום: אינגאימג')
אנחנו מה שאנחנו אוכלים (צילום: אינגאימג')

דברו לעצמכם

"מה שאתם אומרים לעצמכם, משנה את האופן שבו אתם רואים את העולם", הסבירה המומחית. "אם תקומו בבוקר ותגידו לעצמכם: 'היום הזה הולך להיות נהדר', אתם משדרים למוח שלכם לראות את הדברים החיוביים". לדבריה, כשהיא מרגישה שהיום שלה מתחיל ברגל שמאל, היא נוהגת לומר שלושה דברים חיוביים לעצמה. 

בנוסף, למי שיש זמן פנוי בבוקר, היא המליצה לבצע מדיטציה - אמצעי מוכח להשגת חשיבה חיובית. "מדיטציה מגבירה את לידתם של תאי מוח חדשים בהיפוקמפוס - השולטים בלמידה ובזיכרון שלנו", אמרה מקדונלד וסיכמה: "במילים אחרות, זה שומר על המוח שלכם צעיר ורענן".

למי שיש זמן, מדיטציה בבוקר תעשה פלאים (צילום: אינג'אימג')
למי שיש זמן, מדיטציה בבוקר תעשה פלאים (צילום: אינג'אימג')