לפני כשש שנים, בני זוג מצפון הארץ נישאו אחרי זוגיות בת שלוש שנים והיכרות עוד מאז ימי השירות הצבאי. כל אחד התפתח בדרכו ועוד בטרם חגגו את יום הולדתם ה-30, הבעל רכש השכלה אקדמית והחל לעבוד בתחום החינוך בעוד שאשתו עוסקת בתחום הנהלת החשבונות.

אירוע חתונתם של השניים היה למדובר בין בני המשפחה, כשהבעל נקב בסכום של מיליון שקלים בכתובה. "כבר אחרי שלוש שנות נישואין", העיד הבעל בפני עורכי דינו שרין וגדלי סולן, "הבנתי שמשהו לא טוב קורה ביחסים שלנו. גם הילד שהצטרף למשפחה לא שינה את המצב. הוויכוחים, המריבות, ההאשמות ההדדיות, הכל הלך וגבר והמצב רק הדרדר".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוה
עוה

מאחר והם לא צברו רכוש רב ובסך הכל רכשו דירה עם משכנתא גבוהה יחסית, הבעל ידע כי הכתובה היא הבעיה העיקרית שלו. "אני לא חושב שהיא ראויה לכתובה. היא לא עשתה כלום למען הבית, אבל יותר מזה היא כל הזמן הטיחה לעברי עלבונות וקללות גם בנוכחות אנשים. היא קראה לי 'אפס' ליד הוריי. לכנות אותי בתארי גנאי כמו 'זבל' ו'כלומניק', זה לא משהו שמגיע עליו פרס ותשלום כתובה".

עוה"ד סולן טענה בין היתר, כי אישה אינה זכאית לכתובה אם היא מקללת ומשפילה את בעלה. כך לדבריה, ההלכה קובעת כי אם האישה בגדה, קיללה או הכתה את בעלה. "אחד מכל אלה מספיק כדי לפטור את הבעל מתשלום הכתובה". האישה לעומת זאת, שמבקשת להתגרש ולא רוצה לחיות עוד באותו בית עם בעלה, טוענת כי אינה קיללה אותו מעולם - וזאת למרות שהאיש מחזיק ברשותו הקלטות של ויכוחים ומריבות, בהם היא נשמעת מגדפת אותו. "הוא הוציא אותי מדעתי", אמרה. " המילה 'אפס' היא לא קללה. זה תיאור מצב עובדתי של בעלי ברוב שעות היממה". 

לא תקבל שקל מהסכום שנכתב בכתובה? אילוסטרציה (צילום: envato)
לא תקבל שקל מהסכום שנכתב בכתובה? אילוסטרציה (צילום: envato)

בת הזוג תיאלץ כעת להתמודד בבית הדין הרבני עם תיעוד המריבות והדברים שהטיחה בבעל. "עצם העובדה שאני מוקלטת, או מצולמת מלמדת כי הוא גרם לי לצאת מדעתי כל פעם מחדש", טענה. בני הזוג נשלחו לישוב סכסוך בטרם יפתח הליך משפטי בבית המשפט לענייני משפחה ובבית הדין הרבני. עוה"ד סולן ציינה: "יש כאן מחלוקת לא פשוטה בין בני הזוג ורמת שיח מאוד בעייתית".