מי שמנהל את החקירה בעניין היעלמותה של מדלן מקאן - הילדה הבריטית שנעלמה ב-3 במאי 2007 כשהייתה בחופשה בפורטוגל יחד עם הוריה - הודה כי ייתכן שהחשוד בחטיפתה של הפעוטה ישוחרר עוד לפני שהמשטרה תפענח את התעלומה.

הנס כריסטיאן וולטרס, שכינה בעבר את כריסטיאן ברונקר כ"חשוד העיקרי" בפרשת היעלמותה של מקאן, אמר כי החקירה בעניין הנעדרת עשויה להימשך גם מעבר לשנת 2026 - השנה בה צפוי החשוד להשתחרר. כיום, ברונקר מרצה עונש של שבע שנות מאסר בגין אונס של אישה בשנות ה-70 לחייה בפראיה דה לוז בפורטוגל, אותו ביצע בשנת 2005.

מימין, ברונקר, החשוד העיקרי בהיעלמותה של מקאן (צילום: מתוך פייסבוק)
מימין, ברונקר, החשוד העיקרי בהיעלמותה של מקאן (צילום: מתוך פייסבוק)

ביוני 2020, הכריז התובע הגרמני כי הוא מחזיק בראיות "ברורות וחד משמעיות" נגד החשוד במעשים, בטענה שהחקירה "הושלמה בכ-90 אחוזים". בנוסף, וולטרס הסביר כי מומחי זיהוי פלילי מגרמניה מתכוונים לבחון מספר פריטים שהתגלו במהלך חיפוש שארך שלושה ימים באזור הממוקם כ-30 קילומטרים מפראיה דה לוז, אותו כינה ברונקר "גן העדן הקטן" שלו.

החיפושים אחר מדלן מקאן (צילום: REUTERS/Rafael Marchante)
החיפושים אחר מדלן מקאן (צילום: REUTERS/Rafael Marchante)

הגילויים הללו ללא ספק עשויים להביא סימני שאלה רבים על הוריה של הנעדרת, קייטי וגריי שציפו לתשובה מהרשויות בגרמניה בשלוש השנים האחרונות. הדיווחים מצביעים על כך שברונקר שהה באתר הנופש בליל היעלמותה של הקטינה. צוותיו של וולטרס טרם חקרו את ברונקר, בעל הרשעות קודמות בגין התעללות מינית בילדים.