התעמקות בשגרת היומיום של מפורסמים ועשירים ובמפתח להצלחתם הכלכלית עשויה לסייע בשינוי משמעותי בחייהם של אחרים. כך עולה מדו"ח שפרסם ה-New Trader U, המסכם את תוצאות המחקר שנערך על ידי יועץ הפיננסים טום קורלי, שכתב על הנושא בספרו Rich Habits העוסק בחייהם של מיליונרים.

אם חשבתם פעם מה אתם יכולים לעשות או לשנות בחייכם כדי להרוויח יותר כסף, להתקדם בעבודה ולהצליח, אז הנה כמה מההרגלים היומיומיים של העשירים בעולם לפי ספרו של המומחה:

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

קומו מוקדם בבוקר ואל תבזבזו זמן יקר (צילום: אינג'אימג')
קומו מוקדם בבוקר ואל תבזבזו זמן יקר (צילום: אינג'אימג')

1. לקום מוקדם בבוקר

מחקר שנערך בקרב 350 אנשים - עשירים ולא עשירים - חשף כי "אחד הדברים המועילים ביותר" הוא לקום מוקדם מדי יום. "כמעט כל העשירים התחילו היום שלהם בשעה מוקדמת בזמן שרוב האחרים עדיין היו במיטותיהם", אמר. השכמה מוקדמת מעניקה לך שעות נוספות לתכנן את היום, לתעדף משימות וליהנות מבוקר שליו ללא הסחות דעת. בנוסף, היועץ הפיננסי הסביר כי אנשים עשירים מנהלים "רשימת מטלות" ומוודאים שהם השלימו לפחות 70%. הוא הדגיש כי רשימת מטלות היא "הנשק הסודי" של המיליונרים והיא משמשת כ"מצפן המספק כיוון ברור לכל היום".

2. הימנעו מרכילות

רק כ-6% מהעשירים עוצרים לשוחח או לרכל בשעות העבודה, לעומת 60% בקצה השני של הקשת החברתית-כלכלית. נדיר שאנשים עשירים מבזבזים את זמנם על פטפוטי סרק. הם מתמקדים בחייהם, בשאיפותיהם ובצמיחה האישית שלהם במקום להתעסק בשיחות לא פרודוקטיביות על אחרים. הימנעות מרכילות מסייעת בשמירה על חשיבה חיובית ובהתמקדות בהשגת מטרות.

חמישה כללים שיסייעו לכם להצליח בחיים (צילום: אינג'אימג')
חמישה כללים שיסייעו לכם להצליח בחיים (צילום: אינג'אימג')

3. תיעדוף מערכות יחסים חזקות

"עבור אנשים עשירים, מערכות יחסים הן כמו זהב ולכן הם מנהלים את הקשרים שלהם בזהירות רבה ובחרים את חבריהם בפינצטה", אמר קורלי והסביר כי בחוגי אמידים, מערכות היחסים הן לא רק קשרים חברתיים אלא גם מסלולים להזדמנויות. אנשים עשירים נותנים עדיפות לבניית מערכות יחסים חזקות ובריאות מכיוון שהם מבינים את הפוטנציאל שבקשרים אלה, שיובילו לצמיחה אישית ומקצועית.

4. לשמור על הבריאות

קורלי הסביר כי לאנשים עשירים אכפת מאוד מהבריאות שלהם והם מקפידים על תזונה נכונה ופעילות גופנית. בעלי הון רבים מאמצים את הסלוגן "בריאות זה עושר", ולכן פעילות גופנית סדירה ותזונה מאוזנת הן לרוב חלק בלתי נפרד משגרת היום שלהם. הקפדה על כושר גופני מסייעת בהתמודדות עם לחצי היום יום.

בריאות היא אחד מהדברים החשובים ביותר כדי להצליח בחיים (צילום: אינג'אימג')
בריאות היא אחד מהדברים החשובים ביותר כדי להצליח בחיים (צילום: אינג'אימג')

5. עבודה לפני הנאות

אנשים עשירים מעדיפים לבלות את זמנם בביצוע משימות שיסייעו להם להרוויח יותר כסף או במנוחה לקראת היום שלמחרת, מאשר לבזבז את זמנם בבילוי, בגלישה בנייד בצפייה בסרטונים משעשעים. במילים אחרות - בידור לא מאפיל על מטרות עיקריות של אנשי עסקים מצליחים. אמנם הבידור חשוב לא פחות אך עליכם לוודא שהוא לא מטשטש או משבש את השאיפות שלכם או בא על חשבון זמן יקר.