סמואל, רופא מסינגפור שהפך לוויראלי ברשתות החברתיות, חשף את הסיבה הגסה שבגללה הוא אף פעם לא אוכל במיטה. "אוהבים לנשנש במיטה מול הטלוויזיה?", שאל המומחה בסרטון ה-TikTok שצבר למעלה מ-64,000 צפיות מאז שהועלה לרשת.

"ובכן, יש לי חדשות בשבילכם", המשיך. הוא ציטט מקרה של גבר בן 24 מסין, שלכאורה, היה זולל במיטתו ומשאיר את שקיות החטיפים מונחות על השידה שליד המיטה. לילה אחד, לדבריו, חש האיש כאב חד באוזן והובהל לרופא המשפחה על ידי אחיו. סמואל דיווח כי הוא מצא ג'וק גדול ועוד עשרה קטנים המקננים בתעלת האוזן של בן ה-24 "מזדחלים וגורמים לאי נוחות רבה". הרופא הסביר לעוקביו: "אבל רגע לפני שאתם נכנסים לפאניקה, המקרה הזה אמנם נדיר אך הוא יכול לקרות לכל אחד".

כך תרחיקו תיקנים מחדש השינה שלכם (צילום : מתוך טיקטוק)

אנטומולוג בשם קובי, הסביר בעבר ל-The Verge שהתופעה אינה נדירה ומזיק שעושה את דרכו לאוזן אנושית - זה "אטרקטיבי". לדבריו: "הריח הנודף מהאוזן מושך את התיקנים". שעוות אוזניים פולטת את אותו ניחוח מותסס שיש בחומצות שומן נדיפות הנמצאות בפינוקים האהובים עלינו כמו לחם, גבינה ובירה. בנוסף, ג'וקים להוטים ל"חטיף בחצות הליל", מה שהופך את חדר השינה שלכם למטרה אידיאלית. 

הוצאת ג'וק מאוזנו של המטופל (צילום: מתוך טיקטוק)
הוצאת ג'וק מאוזנו של המטופל (צילום: מתוך טיקטוק)

בקליפ, סמואל צירף סרטון ובו נראה ג'וק מפונה מאוזנו של אדם באמצעות מי חמצן - תוך שהוא ממליץ על שימוש בשמן זית כדי להשיג את אותה התוצאה. "אל תנסו להשתמש בפינצטות או בכלים אחרים כדי להסיר את החרק בעצמכם", הזהיר הרופא תוך שהוא מורה לצופים שלא להיכנס לפאניקה. "אתם עלולים לגרום לעצמכם יותר נזק מאשר לחרק".