להתעורר בתוך קבר - זהו חומר לסיוטים או לסרטי אימה מוצלחים. ולמעט הנשמות האומללות, סרטי הקולנוע האכזריים הופכים לפעמים למציאות, כשרק החודש, אישה מאקוודור התעוררה בהלוויה של עצמה רגע לפני שהובאה לקבורה, שעות לאחר שנקבע מותה.

בפברואר התרחש אירוע דומה בו נקבע מותה של אישה בת 82 בבית אבות בניו יורק ולאחר מכן התגלה כי היא בחיים על ידי צוות בית הלוויות. לפני כן, אישה בת 66 עם דמנציה מוקדמת הוכרזה כמתה, אך כשצוות בית הלוויות פתח את רוכסן תיק הגופות, היא נמצאה נושמת. רבים מהרופאים למדו כי כשאין כל נשימה או דופק, אישונים מקובעים ומורחבים וחוסר תגובה לגירויים - מעיד על כך שאתם נפטר.

לא פעם נקבע מותו של המטופל אך הוא מתעורר לחיים מאוחר יותר (צילום: אינג'אימג')
לא פעם נקבע מותו של המטופל אך הוא מתעורר לחיים מאוחר יותר (צילום: אינג'אימג')

אך במקרים מסוימים, כאשר מוות מאושר על ידי סימנים אלה, המטופל יכול להראות סימני חיים לאחר מכן. ד"ר סטיבן יוז, מרצה בכיר לרפואה באוניברסיטת אנגליה רוסקין בבריטניה, אמר שאירועים מסוג זה הם "נדירים מאוד". ב-The Conversation הוא כתב כי הוא נתקל במקרה מסוג זה פעמיים בכל 20 שנות הקריירה שלו כרופא יועץ.

בפעם הראשונה שהוא נחשף לתופעה, אישה שסבלה מאפילפסיה נטלה מנת יתר של פנוברביטל - תרופה אנטי-אפילפטית המסייעת לטיפול במצב. תרופות יכולות להפחית את התגובתיות ולהאט את הנשימה ואת מחזור הדם, כך שהוא לא הצליח לשמוע את פעימות הלב של המטופלת ולא זיהה נשימה - ובכך הוא קבע את מותה.

תרופות יכולות להפחית את התגובתיות (צילום: אינג'אימג')
תרופות יכולות להפחית את התגובתיות (צילום: אינג'אימג')

בהגיעה לחדר המתים, נראה כי רגלה החלה לזוז פתאום. "ישנה מבוכה רבה סביב עניין זה, אך קשה מאוד לדבר על כך באופן גלוי. המטופלת התאוששה מאז". מקרה נוסף שאירע במשמרתו, היה כאשר נקבע מותה של קשישה אך זמן קצר לאחר מכן היא החלה לנשום שוב וליבה חזר לפעום אך לזמן קצר.