הזעה היא הדרך של הגוף שלנו לווסת את הטמפרטורה שלו, אבל זה יכול להריח רע ולגרום למבוכה לא פעם. כשחם לנו אנחנו מזיעים, ויש כאלה שאפילו יותר, הלחות מתאדה ומצננת את גופנו אך המצב עדיין יכול להיות מתסכל.

ידיים , מצח ובתי השחי - הם כולם מפרישים זיעה כשמזג האוויר חם ודביק. אם אתם חסרי אונים כלפי התופעה הטבעית, יש כמה טריקים שתוכלו להיעזר בהם כדי להילחם בתסמינים.

סובלים מריח רע בבית השחי בעקבות הזעה? (צילום: אינג'אימג')
סובלים מריח רע בבית השחי בעקבות הזעה? (צילום: אינג'אימג')

1. לבשו בגדים רפויים והימנעו מבדים סינטטיים

ככל שהבגד צמוד יותר לגופנו, כך חם לנו יותר. עדיף ללבוש בגדים רחבים מעט כדי שעורנו יוכל להתאוורר. בדים סינטטיים שומרים על החום בגופנו וגורמים לנו להתחמם עוד יותר, אז עדיף להחליף אותם בבדי כותנה או פשתן או כל בד נושם אחר. בנוסף, פריטי לבוש בהירים עדיפים מכיוון שהם לא מושכים את חום השמש כמו בגדים שחורים או כהים.

2. החליפו נעליים

ריח רע מהרגליים? הקפידו לנעול נעליים שונות מדי יום ולגרוב גרביים סופחות זיעה. אם תצליחו אפילו להחליף גרביים במהלך היום - מה טוב.

3. הימנעו ממזונות שגורמים לריח רע

אם תאכלו מזון חריף, הגוף שלכם יגיב באותה הצורה שבו הוא מגיב לחום - וכתוצאה מכך, תזיעו. הפחיתו גם צריכה של משקאות המכילים קפאין מכיוון שאלה ממריצים את בלוטת יותרת הכליה וגורמים לזיעה בכפות הידיים ובבית השחי.

הימנעו ממזונות חריפים, הם גורמים להזעה (צילום: אינג'אימג')
הימנעו ממזונות חריפים, הם גורמים להזעה (צילום: אינג'אימג')

4. קררו אזורי מפתח בגופכם במים קרירים

שטפו את הידיים לעתים קרובות במים קרים ותוכלו גם להניח את אצבעותיכם הלחות על נקודות הדופק למשך 30 שניות. פעולה זו מסייעת בהורדת טמפרטורת הגוף.

5. הליכים רפואיים חודרניים

האפשרות האחרונה היא לפנות לרופא המשפחה כדי לקבל טיפול נגד הזעה. ישנן מגוון אפשרויות כמו גלולות לנטילה דרך הפה ואפילו זריקות. היווצעו עם מומחה.

כולנו מזיעים מפעם לפעם (צילום: אינג'אימג')
כולנו מזיעים מפעם לפעם (צילום: אינג'אימג')