למה מחר אם אפשר היום? המילה היפנית "קאיזן", פירושה "שינוי לטובה" ולפי ה-Times of India, ניתן ליישם את המושג התרבותי היפני ביעילות כדי להתגבר על עצלנות. זוהי פילוסופיה המתמקדת בשיפור מתמיד השואפת לבצע שינויים קטנים ומצטברים המובילים לשיפור משמעותי עם הזמן. על ידי אימוץ גישה זו, אנשים רבים יוכלו להשתחרר ממעגל העצלנות ולפתח חשיבה פרודוקטיבית ומשמעת עצמית גבוהה.

הכרה בעצלנות: הצעד הראשון להתגברות על עצלנות הוא להכיר בה וללמוד על ההרגלים שלנו. אפשר להתמקד בהתנהגות, בשגרה ובדפוסי החשיבה כדי להבין מה הם התחומים הספציפיים בהם אנו נוטים להתעצל.

עצלנים? יש דרך לטפל בזה (צילום: אינג'אימג')
עצלנים? יש דרך לטפל בזה (צילום: אינג'אימג')

עיקרון הדקה האחת: עיקרון הדקה הוא טכניקה רבת עוצמה, שכן אדם יכול להתחייב להשקיע דקה בלבד במשימה ממנה הוא נמנע. לעתים קרובות, החלק הקשה ביותר הוא להתחיל לבצע את המשימה, וברגע שאדם מתחיל, קל לו יותר לעמוד בה ולהשלים אותה.

קבעו שגרה קבועה: ביסוס שגרה עקבית עוזרת להתגבר על עצלות. קביעת זמנים ספציפיים לעבודה, פעילות גופנית, הרפיה ופעילויות אחרות, יסייעו ללוח זמנים מובנה שיחדיר משמעת עצמית ויפחית את הנטייה לדחות משימות.

טכניקת פומודורו: טכניקה המיוחסת לשיפור ניהול הזמן שלכם, מה שמוביל להגברת הפרודוקטיביות. לפי טכניקת פומודורו, יש לחלק משימות לחלקים של עד 25 דקות כל אחת, כשההפסקות המכונות "פומודרוס" יהיו קצרות במיוחד. שיטה זו עוזרת לשמור על דבקות במשימה ומונעת עייפות. המושג "קאיזן" מדגיש את החשיבות של הצבת יעדים ריאליים, לפיו ניתן לפרק משימות גדולות לשלבים קטנים יותר. על ידי התמקדות ביעדים קטנים, ניתן להפחית את תחושת העצלות הכבדה.

כך תתגברו על עצלנות (צילום: אינג'אימג')
כך תתגברו על עצלנות (צילום: אינג'אימג')

משמעת עצמית: עצלנות נובעת לרוב מהצורך במשמעת עצמית. לכן, ניתן להתגבר על כך על ידי אימון עצמי לעמידה בפני הדחף להיכנע לדחיינות ולהסחות דעת. קביעת מועדים ותיעדוף משימות יובילו ליותר משמעת ומיקוד. 

תחגגו הישגים - גם אם הם קטנים: לחגוג ולתגמל את עצמכם על התקדמות בדרך, מסייעים בחיזוק ההתנהלות החיובית. חגיגת הישגים קטנים תניע אתכם להמשיך ולנצח את העצלנות.

אמצו חשיבת "צמיחה": כאשר אדם ממקד את חשיבתו ב"לצמוח", ללמוד ולהשתפר, במקום להתייאש ממכשולים הוא רואה בהם הזדמנות לעלות גבוה יותר. אימוץ הרעיון שההתפתחות האישית היא מסע לכל החיים, עוזר להמשיך את הצעדה ובכך אתם מזמנים אל חייכם התקדמות ושגשוג.

כך תשפרו את אורח חייכם ותפסיקו להיות עצלנים (צילום: אינג'אימג')
כך תשפרו את אורח חייכם ותפסיקו להיות עצלנים (צילום: אינג'אימג')