מכנסי הג'ינס הומצאו לפני למעלה מ-150 שנה - והשאלה איך וכל כמה זמן לכבס אותם נשאלת כמעט מאותה התקופה. אולי לא ידעתם, אבל ישנם אנשים שלא מכבסים את הג'ינס שלהם אף פעם, וזאת לאחר שמנהל העיצוב של ליווי'ס, פול אוניל, שיתף באופן אישי כי הוא מכבס את הג'ינס שלו "כל 30 עד 50 לבישות".

אוניל אמר ל-Australian Financial Review כי הוא ממליץ לכבס ג'ינס בתכנית עדינה בטמפרטורה נמוכה ככל שניתן כדי שהצבע לא ידהה, ולייבש אותם באמצעות תלייה בלבד ולא במייבש הכביסה: "ככל שתכבסו את מכנסי הג'ינס שלכם יותר ויותר, כך הוא ייהרס מהר יותר. הוא מאבד מהאינדיגו (צבע) שלו בכל כביסה". עם זאת, הוא הסביר כי תדירות כיבוס הג'ינס תלויה בהעדפה אישית ואין שיטה "רשמית" לעשות זאת.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לכבס את הג'ינס כל 30 עד 50 לבישות? (צילום: אינג'אימג')
לכבס את הג'ינס כל 30 עד 50 לבישות? (צילום: אינג'אימג')

בנוסף, הוא אמר כי ישנם אנשים שבמקום לכבס את המכנסיים במכונת כביסה, מוצאים דרכים אחרות לחטא אותם כמו להשאיר אותם במקפיא לזמן מה או לרסס אותם בחומץ ולתלות בשמש כדי "להשמיד חיידקים". מרי לו ריאן, מייסדת שותפה של מותג הבגדים Bassike, שיתפה כי היא מכבסת את מכנסי הג'ינס שלה רק כשיש צורך בעזרת כמות זעירה של חומר ניקוי עדין. "עדיף לכבס אותם הפוך כדי לשמור על הסיבים החיצוניים ובתוכנית עדינה ככל האפשר - ורק אם ישנו כתם שיש להסיר", אמרה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

''מים קרים, כמות קטנה של חומר וייבוש בצל'' (צילום: אינג'אימג')
''מים קרים, כמות קטנה של חומר וייבוש בצל'' (צילום: אינג'אימג')

מצד שני, הסטייליסטית ג'יין הרמן, בעלת ניוזטלר בשם Jane on Jeans המוקדש כולו לכל הקשור בג'ינס, מאמינה כי האדם היחיד שיכול להחליט באיזו תדירות יש לכבס את הג'ינס שלכם - הוא אתם. העצה שלה לשמירה על המכנסיים הייתה: "מים קרים, כמות קטנה של חומר וייבוש בצל". היא גם הסבירה כי מכנסי ג'ינס נראים ומרגישים טוב יותר כשהם לא מכובסים, אך הדגישה שמדובר בהעדפה אישית.