משפחת המלוכה באבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות - השווה יותר מג'ף בוזס וביל גייטס יחד - חיה חיים כה מפוארים עד שהם כמעט בלתי נתפסים. המשפחה הידועה בשמה "בית נהיאן", שולטת באבו דאבי - אמירות קטנה אך עשירה במיוחד בנפט במזרח התיכון, ובירת איחוד האמירויות.

משפחת אל נהיאן מחזיקה בשישה אחוזים ממאגר הנפט העולמי ומשקיעה כמעט בכל מה שנקרה בדרכה, החל מקבוצות ספורט ועד לקו ההלבשה התחתונה של הזמרת ואשת העסקים ריהאנה. Luxury Launches - אתר המתמקד בפזרנות ובשפע - תיעד את עושרם מעורר הקנאה של משפחת המלוכה.

מהו שוויה של משפחת המלוכה של איחוד האמירויות? (צילום: רויטרס)
מהו שוויה של משפחת המלוכה של איחוד האמירויות? (צילום: רויטרס)

ארמון ואימפריית רכוש מרהיבה

היהלום שבכתר ברכוש הקיסרי של משפחת אל-נהיאן, הוא "קאסר אל-וואטן" - הארמון הנשיאותי של איחוד האמירויות הערביות הממוקם באבו דאבי - מבנה בשטח של 380,000 מ"ר אשר שוויו מוערך בכ-475 מיליון דולר. הוא מהודר בחזית מאבן שיש לבנה ואבן גיר ובתוכו כיפה מתנשאת ברוחב של 37 מטרים ונברשת עשויה 350,000 אבני קריסטל.

בניית הארמון הסתיימה בשנת 2017 והוא נפתח לציבור בשנת 2019. האגף המזרחי שלו מכיל חפצי אמנות בעלי ערך תרבותי, דתי ופוליטי, בעוד שהאגף המערבי משמש לפגישות רשמיות. ארמון זה הוא רק אחד מכמה ארמונות הנמצאים בבעלותה של משפחת המלוכה ברחבי העולם, הכולל גם את Chateau de Baillon, מצפון לפריז.

''קאסר אל וואטן'' - הארמון הנשיאותי של איחוד האמירויות הערביות (צילום: רויטרס)
''קאסר אל וואטן'' - הארמון הנשיאותי של איחוד האמירויות הערביות (צילום: רויטרס)

עם זאת, הפורטפוליו המרשים אינו מסתכם בארמונות בלבד. השייח' חליפה בן זאיד אל נהיאן, ששלט באבו דאבי עד מותו בשנה שעברה, זכה לכינוי "בעל הבית של לונדון" בזכות נכסיו שהתפרסו על פני כמה מהשכונות היוקרתיות ביותר באנגליה. לפי הדיווחים, עד שנת 2015, אימפריית הנכסים של אל-נהיאן הושוותה כמעט לשל משפחת המלוכה הבריטית - עם רשימת בתים המוערכת בשווי של כמעט 10 מיליארד דולר אוסטרלי.

שנדלירים מרהיבים (צילום: רויטרס)
שנדלירים מרהיבים (צילום: רויטרס)

מספיק מטוסים פרטיים כדי להקים חברת תעופה

הצי הנשיאותי של משפחת המלוכה של אבו דאבי, מורכב משמונה מטוסים כשביניהם איירבוס A320-200 ושלושה מטוסי בואינג 787-9. האוסף האישי של שייח' מוחמד בן זאיד אל נהיאן לבדו, מתהדר במטוסי בואינג 747 בשווי של 478 מיליון דולר ובואינג 787 בשווי של 176 מיליון דולר. פרטי המטוסים הפרטיים לא פורסמו, אך הם מכילים בתוכם יותר מותרות ממה שאפשר לדמיין - כולל מספר תאים, חדרי ישיבות, חדרי בידור, חדרי אמבטיה יוקרתיים וספא.

המטוסים מכילים בתוכם יותר מותרות ממה שאפשר לדמיין (צילום: רויטרס)
המטוסים מכילים בתוכם יותר מותרות ממה שאפשר לדמיין (צילום: רויטרס)

יאכטות שיגרמו אפילו לג'ף בוזס לקנא

בעוד שמנכ"ל חברת אמזון לשעבר, ג'ף בוזס וארוסתו לורן סאנצ'ז הציגו לאחרונה את יאכטת העל החדשה שלהם בשווי של 500 מיליון דולר, בית המלוכה מאבו דאבי עלה כמה מדרגות גבוה יותר. משפחת אל-נהיאן מחזיקה בשלוש מתוך 10 היאכטות הגדולות בעולם - עזאם, בלו וטופז המכונה כיום A+.

עזאם - יאכטת העל הגדולה בעולם - נבנתה עבור שייח' חליפה. כלי השיט בגובה 180 מטרים יכול להכיל בתוכו יותר מ-100 אנשים ומתהדר בחדר אימוני גולף, שיבוצי פנינים ונברשת מעוצבת במיוחד שאינה מתנדנדת כשהיאכטה בתנועה. נדרשו ארבע שנים ו-4,000 איש לבנות את הספינה המהירה ששורפת  יותר מ-11,000 ליטרים של דלק בכל שעה.

בלו - היאכטה הרביעית בגודלה בעולם - שייכת לשייח' מנסור בן זאיד אל נהיאן (אותה הלווה בעבר לליאונרדו דיקפריו)  והיא מוערכת בשווי של 597 מיליון דולר. כדי השיט כולל בתוכו רחבת ריקודים, מועדון חוף, חדר כושר ומרכז בריאות עם ספא וג'קוזי, סאונה וסלון יופי.

אוסף מכוניות ראוי למוזיאון

משפחת המלוכה מחזיקה בצי מכוניות בלתי נגמר, לכאורה, המפוזר בארבעה מוזיאונים הממוקמים באיחוד האמירויות ובמרוקו. הצי כולל את האוסף האישי של חמד בן חמדאן אל נהיאן, המורכב לבדו מיותר מ-700 כלי רכב ובו נכלל רכב השטח הגדול בעולם - SUV יוצא דופן בעל עשרה גלגלים השוקל 24 טון ובגובה 6.4 מטרים. במקביל, שייח' מנסור בן זאיד אל נהיאן מחזיק במניות בחברות הרכב פרארי ומרצדס-בנץ AG, וכן בבעלותו אוסף רכבים הכולל חמישה בוגאטי וויירון, פרארי 599XX, מקלארן MC12, מרצדס-בנץ CLK GTR ולמבורגיני Reventon.A.

קבוצת הכדורגל אבו דאבי יונייטד

חברת ההשקעות של בית המלוכה באבו דאבי, נמצאת בבעלותו של שייח' מנסור בן זאיד אל נהיאן - בעלי קבוצת הכדורגל האנגלית מנצ'סטר סיטי. הקבוצה רכשה את המועדון תמורת 255 מיליון דולר מתאקסין צ'ינוואט - ראש ממשלת תאילנד לשעבר - בספטמבר 2008. Abu Dhabi United Group (ADUG) מחזיקה גם ב-81% מהמניות בקבוצת הכדורגל סיטי, השולטת במועדוני הכדורגל של מנצ'סטר סיטי, מומבאי סיטי, מלבורן סיטי וניו יורק.

גרסה נוספת למוזיאון הלובר

משפחת אל-נהיאן פתחה את מוזיאון הלובר באבו דאבי - מוזיאון האמנות הגדול ביותר בחצי האי ערב, והלובר היחיד בעולם שנמצא מחוץ לפריז שבצרפת. המקום מציע את האפשרות לגשר על הפער בין אמנות מערבית למזרח, ובתוכו ניתן למצוא אוסף הכולל פסל של נסיכה בקטריאנית משנת 3000 לפנה"ס, דיוקן מאת פול גוגין ואת הציור המפורסם La Belle Ferronnier של לאונרדו דה וינצ'י.

מוזיאון הלובר באבו דאבי (צילום: רויטרס)
מוזיאון הלובר באבו דאבי (צילום: רויטרס)