בסרטון הוויראלי שהועלה לרשת החברתית, מומחה לתזונה בשם עלי רמדאן, אמר: "כשאנחנו ישנים בלילה על צד שמאל, הקיבה ומיצי הקיבה נשארים נמוכים מהוושט - מה שמשפר את העיכול ומונע צרבות. שינה על צד זה מפחיתה גם את הלחץ על הגב וזו התנוחה האידיאלית לנשים הרות". מומחים נוספים הסכימו כי שינה על צד שמאל היא יעילה ביותר עבור נשים בהריון, מכיוון שהתנוחה מסייעת בזרימת הדם בין הלב, העובר, הרחם והכליות תוך הורדת לחץ כבד מהגב.

מחקר שפורסם בשנת 2022 בגיליון של כתב העת American Journal of Gastroenterology, מצא כי שינה על צד שמאל תסייע גם לאלו הסובלים מצרבת וריפלוקס, מאחר וחומציות הקיבה מתאזנת כששוכבים על צד שמאל בניגוד לשינה על הגב או על צד ימין. Healthline ציין כי "כמה מומחי שינה טענו כי שכיבה על הצד הימני של הגוף תפעיל לחץ על הווריד הנבוב - וריד מרכזי בגופנו האחראי על הובלת דם לשאר חלקי הגוף - מה שעלול לגרום לבעיות לסובלים מהפרעות בתפקוד הלב".

באיזו תנוחה אתם ישנים בלילה? (צילום: אינגאימג')
באיזו תנוחה אתם ישנים בלילה? (צילום: אינגאימג')

ד"ר רייצ'ל סאלאס, פרופסור לנוירולוגיה ב-Johns Hopkins Medicine, אמרה כי לעומת מה שנטען על ידי מומחים רבים - שינה על הגב יכולה לסייע בהפחתת כאבי גב ובעיות עור כמו אקנה, תוך שהיא מציינת כי שינה על אחד מצדי הגוף עשויה לגרום לקמטים. "לאורך זמן, שינה על הצד עשויה להוביל לשינויים כרוניים בגוף, אז זו סיבה נוספת לישון על הגב".

שינה על צד שמאל עשויה לסייע לנו (צילום: ingimage ASAP)
שינה על צד שמאל עשויה לסייע לנו (צילום: ingimage ASAP)

בעוד שמחקרים מסוימים מצביעים על איזו תנוחת שינה עשויה להיות יעילה יותר לבריאות הלב, Healthline הציע שבסך הכל, שינה איכותית חשובה יותר מאשר באיזו תנוחה אתם ישנים.