ורה פוטינה, אישה בת 96, חשפה כי היא בטוחה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא בנה האבוד כשראתה אותו לראשונה בטלוויזיה כשהתמודד לנשיאות בשנת 1999.

פוטינה שהתגוררה בטביליסי, גיאורגיה, הסבירה כי פוטין - לו קראה בשם וובה - נולד בשנת 1950 לאחר רומן קצר שניהלה עם חבר לספסל הלימודים בשם פלטון פריבלוב, בזמן שלמדו חקלאות בסמוך לעיר הולדתה, אוז'יורסק שברוסיה. מערכת היחסים עמו הסתיימה כשגילתה שפריבלוב נשוי, ובשנת 1952 היא עברה עם בעלה הטרי, גיורגי אוסיפשווילי, חייל מגיאורגיה, לכפר מטקי שנמצא במרחק שעת נסיעה מטביליסי, כך לטענתה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בנוסף, היא תיארה את בנה כ"האינטליגנטי ביותר בכיתתו בבית הספר המקומי, חובב קריאה, קליגרפיה, דיג וסיפורי היסטוריה על העם הרוסי". בנוסף, היו גם אזכורים לדמות תוקפנית המתאבקת בילדים אחרים ותוקפת את התרנגולות של השכן. היא הוסיפה כי בעלה שסבל מהתמכרות לאלכוהול, החל לבוא בטענות לבנה וובה ודרש שזה לא יישאר לגור איתם. פוטינה העבירה את הילד בין בני משפחה שונים ובילתה אתו זמן מה בבית הוריה שברוסיה.

אבל לאחר שהשלימה עם בן זוגה, היא חזרה לגיאורגיה ללא וובה והודתה שהיא חיה עם רגשות אשם כל חייה. האם, לכאורה, סיפרה כי כשאביה חלה מאוד הוא שלח את הילד - אז בן תשע - להורים מאמצים. כמו כן, הועלתה ההשערה כי ייתכן שבילה בבית יתומים או בפנימיה צבאית עד שלאחר מכן הוא ככל הנראה אומץ על ידי בני הזוג בלינינגרד - שפוטין עצמו תמיד הציג כהוריו.

פוטינה טענה שאנשי שירותי הביטחון של הקרמלין ביקרו בכפר בו התגוררה והזהירו אותה ואת שכניה המקומיים שלא לחשוף את סיפורה, והעלימו כמעט את כל התמונות שברשותה - בהן היא מצולמת עם שני בניה. כשנשאלה האם פלישתו של פוטין לאוקראינה שינתה את השקפתה עליו, היא השיבה: "אני אימא, אחרי הכל". מנגד, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, הכחיש מוקדם יותר את הטענות וקבע כי הדברים אינם נכונים או תואמים את המציאות.

העניין בסיפורה של פוטינה נמשך עקב כך שנשיא רוסיה בעצמו סיפק מעט מאוד פרטים בנוגע לחייו ולעברו. ראוי לציין כי האם שנולדה ב-6 בספטמבר 1926 מתה ב-31 במאי 2023 כשהייתה בת 96.