גוף האדם מכוסה בזקיקי שיער, כשרובם כל כך קטנים עד בלתי נראים. אבל בשומות, אוסטאופונטין גורם ל"זקיקי השיער הקטנים והרדומים הללו להפעיל את תאי הגזע שלהם ולהצמיח של שיער ארוך ועבה", אמר מקסים פליקוס, פרופסור לביולוגיה התפתחותית ותאית של UCI, בריאיון ל-The Post. אם אוסטאופונטין יכול לעודד תאי גזע לייצר שיער עבה על שומות, מדוע אי אפשר להשתמש בו גם כדי לייצר שורשי שיער על הראש? ובכן, המומחים דווקא חושבים שהדבר אפשרי.

"הטבע בעצם ביצע את הניסוי החשוב ביותר עבורנו: למיליוני אנשים יש שומות שהגבירו את האוסטאופונטין", אמר פילוקס ל-Fierce Biotech. "הבדיקות שאנחנו עשינו נחשבות לניסוי הנדסה הפוכה של הטבע, ומסיבה זו, אני די נרגש מכך שאוסטאופונטין באמת יכול לשמש כטיפול בנשירת שיער", הסביר.

כך נמנע מהתקרחות בעתיד הקרוב (צילום: אינג'אימג')
כך נמנע מהתקרחות בעתיד הקרוב (צילום: אינג'אימג')

אוסטאופונטין ידוע כחלבון חומצי - חלק קריטי בריפוי פצעים, איחוי רקמות ועיכוב מינרליזציה של העצם - בין שאר פונקציות. אך למרבה הצער, הוא לא זכה להכרה בתפקידו כמסייע בצמיחת שיער. ישנם קומץ טיפולים בנשירה שאושרו הנקראים גם התקרחות אנדרוגנית - המשפיעה על עד 50% מהגברים והנשים.

אוסטאופונטין המצוי בשומות, עשוי לשמש כטיפול בנשירת שיער (צילום: אינג'אימג')
אוסטאופונטין המצוי בשומות, עשוי לשמש כטיפול בנשירת שיער (צילום: אינג'אימג')

לאחר השגת תוצאות מעודדות בניסויים בעכברים ובדגימות עור אנושיות, פליקוס וצוות החוקרים שלו מתכוננים לניסויים קליניים בבני אדם בקיץ הקרוב. הטיפולים, שככל הנראה יכללו שימוש באוסטאופונטין ובכמה חלבונים אחרים לגידול השיער, יוזרקו לקרקפת באמצעות מחטים הדומות לאלו המשמשות להזרקת בוטוקס.

הפרופסור - שהוא גם מייסד שותף של Amplifica, חברת סטארט-אפ שבסיסה בסן דייגו אשר מבצעת את הניסויים - אופטימי ומאמין שהמחקר יניב מידע שימושי.