המקרה שלפנינו עוסק בשלוש דמויות: בני זוג מצפון הארץ הנשואים באופן רשמי כבר 20 שנה ומאהבת אחת - כולם נושקים לגיל 75 אך התשוקה והיצרים לא נעלמו גם בגילים האלה. 

הדרמה החלה לאחר שהבעל הפנסיונר הכיר אלמנה "צעירה" בת 74 באתר היכרויות. אשתו לא ידעה דבר על הרומן בין השניים, עד שזה החליט לעזוב את הבית. האישה הנבגדת סיפרה לעורכי הדין שרין ואורן סולן, כי במכתב ששיגר אליה בעלה הוא כתב לה בין היתר, כי הוא מוכן לוותר על הכספים שיש בחשבון המשותף תמורת גט. לעומת זאת, הוא לא מוכן לוותר על דבר וחצי דבר שהשיג טרם נישא לה לפני 20 שנים. 

עזה לטובת מאהבת שהתאלמנה פעמיים, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
עזה לטובת מאהבת שהתאלמנה פעמיים, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

בת הזוג מזה 20 שנה, אמרה כי שני בעליה הקודמים של ה"מאהבת" נפטרו בנסיבות כאלה ואחרות ולכן היא חוששת לחיי בעלה. בנוסף, היא ציינה כי בהלכה הדתית יש שתי גרסאות לשאלה מתי אישה נחשבת ל"אישה קטלנית" - מונח הלכתי וכינוי לאישה שהתאלמנה פעמיים. גרסה אחת אומרת כי אישה שאיבדה שני בעלים תחשב ל"אישה קטלנית". והשנייה, רק אחרי שאיבדה שלושה בעלים היא תיקרא כך. "אני לא רוצה להתגרש, אני חוששת לחיי בעלי. המאהבת שלו כבר 'קברה' שני בעלים ועדיף שיתרחק ממנה".

גדלי ושרין סולן  (צילום: יח''צ)
גדלי ושרין סולן (צילום: יח''צ)

עוד טענה האישה בפני עורכי הדין סולן, כי היא מסכימה שבעלה ייפגש פעמים בשבוע עם המאהבת אך לא תסכים להתגרש ממנו. עו"ד שרין סולן ציינה כי האישה באמת חוששת לחיי בעלה וחוששת שאם יינשא ל"אישה קטלנית", זו תתאלמן בפעם השלישית. הבעל טוען להגנתו: "זכותי להינשא לאיזו אישה שאני רוצה ואין צורך לדאוג לי. אשתי ממילא לא דואגת לי כבר שנים ולא מספקת את צרכי. לא סתם הכרתי אישה אחרת". לאישה הוצע הסכם פשרה נוח יחסית אך היא סירבה לחתום עליו. 

בני הזוג נשלחו לישוב סכסוך כנדרש על פי החוק במקרים כאלה ורק אם הליך זה לא יצליח, ייפתח תיק בבית הדין הרבני ובבית המשפט לענייני משפחה שבמהלכו תעלה לדיון סוגיית ה"אישה הקטלנית".