הידעתם שיכול מאוד להיות שהמטבע של ה-10 שקלים שסביר להניח שלחלקכם יש בכיס/ארנק שווה הרבה יותר? אספני מטבעות סבורים כי המטבע יכול להיות שווה בין 115 ל-130 שקלים, בגלל טעות בהטבעה של המטבע.

הבית הלבן חשף: זו הבעיה הרפואית שממנה סובל הנשיא ביידן
מכוניות הוצתו, חנויות נבזזו: עימותים אלימים וחסרי תקדים ברחבי צרפת | צפו

משתמש טיקטוק בשם Amiteven העלה סרטון בו מסומן הפגם בחריטה של המטבע מעל האותיות בכתב העברי הקדום, שבמידה והתמזל מזלכם והוא מופיע במטבע שברשותכם, תוכלו להציע אותו לאספני מטבעות בארץ או בחו"ל, ולהרוויח עליו פי 13.

@amiteven1 #מטבע #כסףכסף #שקלים #10שקלים #טעות #הטבעה #נדיר ##בכיס #شيكل # #for #foryou #coins #מטבעותדיגיטליים #10 10 شيكل#אגורהשחוקה #שקליםשקלים ♬ O Fortuna - Epic Trailer Version - Hidden Citizens

עשרה שקלים חדשים הוא המטבע בעל הערך הגבוה ביותר בסדרת השקל החדש. המטבע הונפק לראשונה בישראל בשנת 1995 לאחר ששטר כסף בשווי זה הונפק משנת 1985 עם המעבר משקל ישן לשקל החדש.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לאחר יציאת השטר מן המחזור הונפק ב-7 בפברואר 1995 המטבע הדו-מתכתי, לראשונה בישראל, בשווי עשרה שקלים חדשים, שטבעתו החיצונית עשויה מפלדה מצופה בניקל ואילו מרכזו עשוי ארד מצופה באורייט. מסתו של המטבע 7 גרם, עוביו 2.2 מ"מ וקוטרו 23 מ"מ, כאשר מרכזו הזהוב בקוטר 16 מ"מ. שולי המטבע מחורצים.

בצד הנושא של המטבע, אשר עוצב על ידי ראובן נוטלס, מוטבע דקל מניב תמרים, שלמרגלותיו שני סלים קלועים ובתוכם תמרים. משמאל לדקל, על פני הטבעת, מופיע סמל מדינת ישראל, ובמחצית הימנית של הטבעת מופיע הכיתוב "לגאלת ציון" בכתב העברי הקדום ובכתב עברי בן ימינו. לאורך מחצית ההיקף הימני של העיגול הפנימי מוטבעות פנינים, ואילו מצד שמאל המטבע מחורץ לאורכו באופן חלקי. מקורו של עיצוב צד הנושא הוא במטבע עברי קדום משנת 69 לספירה - השנה הרביעית למלחמת היהודים ברומאים לפני חורבן בית המקדש השני.

בצד הערך מוטבע ערך המטבע – "10 שקלים חדשים" – בעברית, בערבית ובאנגלית. מימין לערך, בהיקף המטבע, מופיע שם המדינה בעברית, בערבית ובאנגלית, וכן שנת ההטבעה העברית. על הטבעת משמאל אשכול תמרים, וכן חריצים, הדומים לחריצים המופיעים על צד הנושא. דיוקנה של ראש הממשלה גולדה מאיר הוטבע על צד הנושא של חלק מהמטבעות לפי עיצובו של גבי נוימן.