דמיינו את התרחיש הבא: נכנסתם לחנות ספרים ואתם משוטטים בין המדפים, נהנים מהשפע, מריח הדיו והנייר. ואז - לכאורה משום מקום - מכה בכם דחף בלתי נשלט לעשות קקי ולחפש שירותים במיידי.

רוצים לחיות עד גיל 100? זו הקטניה שכדאי לכם לאכול
משיכות בשיער ויריקות: קטטה רבת משתתפים פרצה בפארק מים בחולון | צפו

מסתבר שאנשים רבים חווים דחף פתאומי לעשות קקי כשהם נכנסים לחנות ספרים, ולא, התרחיש הזה הוא לא פרי הדמיון.

למעשה, התופעה כל כך נפוצה, שהיא זכתה לכינוי "תופעת מריקו אאוקי", על שם אישה יפנית שסיפרה שקיבלה את הדחף ל"נאמבר 2" בכל פעם שנכנסה לחנות ספרים בשנת 1985.

התופעה הביזארית כמובן שעשתה את דרכה לטיקטוק, כאשר משתמשת העלתה סרטון שלה נכנסת לחנות ספרים תחת הכיתוב "אני כל כך שמחה שיש תופעה מוסברת לזה". הסרטון כמובן שהפך לוויראלי והמשתמשים החלו לשתף את סיפורי הקקי ההזויים והבלתי צפויים שלהם בתגובות.

אחד מהם  כתב: "תמיד חשבתי שזה בגלל ש'בארנס אנד נובל' (רשת חנויות ספרים בארצות הברית) הוא המקום השמח שלי ואני פשוט נרגע שם כל כך וכך גם השרירים האלה".

"ריח הספרים גורם לי ללכת לשירותים", כתב אחר.

גולש שלישי אף תיאר כיצד תיעל את העניין לטובתו: "בכל פעם שאני סובל מעצירות אני הולך ל'בארנס אנד נובל' לשבת ולחכות עד שבסופו של דבר הכל יוצא".

משתמשי טיקטוק הציפו את האפליקציה בסרטונים על הדחף לעשות קקי בכל פעם שהם מבקרים בחנות הביגוד והתיקים TJ Maxx האמריקאית.

בסרטון ויראלי משתמשת בשם מרי (@theverymarylife) חשפה שהיא צריכה ללכת לשירותים בכל פעם שהיא מבקרת בחנות עם אורות פלורסנט.

@theverymarylife If you know, then im so sorry. #ifyouknowwhatimean #relatableaf #igottapoo #shatmyselfagain #shatmyself😐 #marshallshaul #momshoppinglife #anyoneelserelatetothis ♬ original sound - user14533260724

משתמש בשם "חתול קניות ניו יורקי" (@cat_turn) תיאר את החוויה בחנות כ"משלשלת" ואילו אחר אמר: "באמת חשבתי שאני היחיד עם הבעיה הזו. השירותים שם מכירים אותי. הם תמיד מסתכלים על העגלה החצי מלאה שלי כשאני הולך".

ישנן מספר תיאוריות שמנסות להסביר את התופעה המוזרה.

אחת התיאוריות המובילות גורסת כי ריח של נייר ודיו יכולים לעורר פעילות מעיים של אנשים, במיוחד אם הם רגילים לקרוא ספרים או עיתונים בשירותים.

לפי תיאוריה אחרת חנויות ספרים הן חללים מרגיעים, אשר מזמינים את הגוף ואת המעיים להירגע.

עוד סברה שעלתה, היא שהלחץ לבחור את הספר הנכון גורם למתח שמשחרר... אתם יודעים מה.

עוד הצעות שעלו: הקפה עם החלב ששתיתם לפני מעורר את הרצון ל"נאמבר 2", ורעיון נוסף: הרכינה שלכם למדפי הספרים או כריעה אפשרית בזמן הדפדוף למי שהתעייף מלעמוד גם מעודדת את הקקי לא להישאר בפנים.

אז בפעם הבאה שאתם נכנסים ל"סטימצקי" או לצומת ספרים", ודאו שיש שירותים קרובים.