שורה של מקרי אלימות במשפחה עוררו זעם רב בסין, כולל רצח לאור יום שתועד בווידאו והתפשט כמו אש בשדה קוצים במהלך הימים האחרונים. רצח מבעית שאירע במחוז שאנדונג במזרח סין, זכה לתשומת לב ציבורית רחבה לאחר שעדים שהיו במקום תיעדו גבר דורס את אשתו שוב ושוב.

בסרטון שלא יכולנו לחשוף מחומרתו, נראה גבר נוסע במכונית ודורס אישה - שמאוחר יותר התבררה כרעייתו של הנהג לפי ה-CNN - ויוצא מספר פעמים ממכוניתו כדי לבדוק האם היא עדיין בחיים. כשהבין כי היא עדיין נושמת, חזר לרכבו וחזר על מסלולו שוב ושוב. לפי דיווח של משטרת דונגינג שפורסם ביום שלישי בערב, נמסר כי גבר בן 37 נעצר לאחר שהיכה ודרס את אשתו בת ה-38 למוות על רקע סכסוך משפחתי. לדבריהם, המקרה עדיין נמצא תחת חקירה.

החשוד במעשים לאחר שנתפס (צילום: רשתות חברתיות)
החשוד במעשים לאחר שנתפס (צילום: רשתות חברתיות)

ביום רביעי בבוקר, התקיפה הפכה לנושא המגמתי ביותר במדיה החברתית Weibo (רשת חברתית בסינית), והתיעוד צבר למעלה מ-300 מיליון צפיות. רבים נותרו המומים מרמת האכזריות שנראתה בתקרית שהגיעה בעקבות שני מקרים אחרים של אלימות במשפחה. בחודש שעבר, גבר מהמחוז הדרומי של גואנגדונג דקר למוות את אשתו ולאחר מכן את גיסתו. משפחתן של השתיים מסרה לתקשורת כי אשתו של החשוד סבלה שנים מאלימות במשפחה וכי היא תכננה להתגרש ממנו.

ראוי לציין כי אלימות במשפחה בסין נתפסה באופן מסורתי כעניין של מה בכך, ולאחר שני עשורים של הסברה בידי פעילי זכויות נשים, המדינה סוף סוף כפתה את החוק נגד אלימות במשפחה בשנת 2016.