החיפושים אחר פריטים שהיו שייכים למדלן מקאן באדמת פורטוגל נמשכים ללא הרף. לאחרונה, על פי המידע העדכני ביותר, עד שהכיר את החשוד העיקרי בפרשה שזעזעה את העולם חשף פרט קריטי שעשוי לסייע בפתרון התעלומה. 

כריסטיאן ברוקנר, אסיר גרמני בן 45 התרברב, לכאורה, בפני חברו על שימוש בערכת כלי פריצה כדי להיכנס לדירה 5A במתחם הנופש בפראיה דה לוז, פורטוגל - אותה היחידה בה נפשו מקאן והוריה בשנת 2007. התיאוריה המרכזית של החוקרים טוענת כי החוטף נכנס דרך החלון, אך משטרת גרמניה בודקת כעת את העדויות הללו, יחד עם הטענות כי ברונקר השתמש בחומר כימי לניקוי רכבים כדי לסמם את בת הארבע.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דירת הנופש בפראיה דה לוז, פורטוגל, שם נעלמה מדלן בשנת 2007 (צילום: רויטרס)
דירת הנופש בפראיה דה לוז, פורטוגל, שם נעלמה מדלן בשנת 2007 (צילום: רויטרס)

חברו של החשוד בחטיפה שזוהה רק כהלג ב. ונמצא כעת תחת הגנת עדים, טען שפגש את האיש שלוש שנים לפני שמדלן נעלמה. העד, בן 52, הסביר כי מצא את צרור הפריצה בתוך ביתו של ברונקר שמרצה כעת עונש מאסר על פשעי סמים ואונס. בראיון לעיתון הבריטי The Sun הוא אמר: "הבנתי מכריסטיאן שהוא השתמש בכלי הפריצה כדי לפרוץ לאתרי נופש ודירות נופש כדי לגנוב מתיירים".

החיפושים אחר מדלן מקאן (צילום: REUTERS/Rafael Marchante)
החיפושים אחר מדלן מקאן (צילום: REUTERS/Rafael Marchante)

הוא המשיך: "כשהייתי בביתו היו דרכונים על השולחן, היו כל מיני דברים, מצלמות, מזוודות, כל מה שתייר יכול להביא עמו לחופשה. מצאתי גם צרור של מפתחות בצורות שונות". הלג ב. ששמר על הערכה וסיפר על כך למשטרה הגרמנית, הוסיף: "אפשר להשתמש בסט הזה כדי לפתוח כל מנעול, כולל מנעולי דלתות מאובטחות".

14 המפתחות שבצרור עשויים מנירוסטה שחורה וכל אחד מהם מיועד לסוג מסוים של מנעול. בעוד שהמשטרה טוענת שהחשוד נכנס דרך החלון, הלגה ב. טען כי ברונקר נכנס דרך הדלת בטענה ש: "הוא יכול לפרוץ כל מנעול". גורם במשטרה אמר: "הבלשים הגרמנים היו בהלם מגילוי ערכת הכלים עם פורצי המנעולים. עדות זו חשובה להם מאוד בעת הזו".