לכל שיער יש קשרים, אך חומרתם משתנה בדרך כלל לפי סוגי השיער. אספנו עבורכם ארבעה טריקים פשוטים וקלים שיסייעו לכם בפתרון הבעיה הנפוצה הזו. לפי מומחים, כדי למנוע קשרים בשיער, יש להרטיבו באופן קבוע ולסדר אותו על בסיס יומי אך מה יסייע לכם להתגבר על הבעיה לחלוטין?

1. לחות לשיער

שמנים, מוס וקרמים לשיער הם טעות נפוצה. רמת היעילות ממוצרים אלה מוגבלת מאחר והם אינם מעניקים את הלחות המספקת לשיער. הלחות מגיעה גם מבפנים הגוף ותלויה בשתיית מים מדי יום. במקרה של שיער יבש מאוד, מומלץ לערבב רבע כוס שמן שקדים או שמן זית עם שלושת רבעי כוס מים, ולרסס על השיער בכל עת שיש צורך. הדבר תורם להגברת הרכות בשיער ולגמישותו.

החדירו לחות לשיער שלכם (צילום: אינג'אימג')
החדירו לחות לשיער שלכם (צילום: אינג'אימג')

2. הברשת שיער רטוב עם מסרק רחב שיניים

עדיף להסתרק בזמן הנחת המרכך כשהשיער עדיין רטוב, מאחר ובמקרה זה הוא גמיש יותר וקל יותר לסירוק. אל תשמשו במברשת שיער - החליפו אותה במסרק רחב שיניים כדי למנוע שבירה. בזמן ייבוש השיער לאחר החפיפה, מומלץ שלא לשפשף את השיער הרטוב במגבת ובכך למנוע קשרים מיותרים ושבירה של השערה. עטפו את השיער במגבת מיקרופייבר והניחו לו להיסחט מעצמו.

מסרק רחב שנים עדיף על מברשת ומונע שבירה של השיער (צילום: אינג'אימג')
מסרק רחב שנים עדיף על מברשת ומונע שבירה של השיער (צילום: אינג'אימג')

3. שטפו את השיער בחליטת ציפורן

כדי להקל על הקשרים בשיער, שטפו אותו בחליטת ציפורן מיד לאחר החפיפה. תוכלו להכין חליטה זו באמצעות השריית כמה גרגרי ציפורן בשני ליטרים של מים למשך שלושה או ארבעה ימים, ולאחר מכן שטפו בנוזלים את השיער.

4. חמאת שיאה לקיבוע הלחות בשיער

חמאת שיאה ידועה בלחות האינטנסיבית שלה על השיער והופכת אותו לקל לסידור. מספיק להשתמש במעט ממוצר זה ולמרוח לאורך קצוות השיער הרטוב, להשאיר למשך 15 דקות ולשטוף היטב במים. לאחר מכן, מומלץ לחפוף את השיער בשמפו כדי להיפטר מהשאריות השומניות של חמאת השיאה.

יש לחפוף את השיער אחרי השימוש בחמאת שיאה (צילום: אינג'אימג')
יש לחפוף את השיער אחרי השימוש בחמאת שיאה (צילום: אינג'אימג')