"יותר מ-828 מיליון אנשים יחוו רעב ב-2021. שינויי האקלים צפויים להעמיד עד 80 מיליון אנשים נוספים בסכנת רעב עד אמצע המאה הנוכחית", הסביר וולקר טורק, הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם. "הסביבה שלנו בוערת, היא נמסה, מוצפת ומתייבשת. היא מתה, העתיד שלנו אומלל", אמר.

הנציב הזהיר ביום שני כי שינויי האקלים מבשרים על עתיד דיסטופי "מפחיד מאוד" בו ישררו רעב וסבל רב. טורק מתח ביקורת על מנהיגי העולם, מכיוון שהם לדבריו, מסתכלים קדימה רק על הטווח הקצר כאשר הם מתמודדים עם שינויי האקלים. במהלך הדיון במועצת זכויות האדם של האו"ם, הוא אמר שאירועי מזג האוויר הקיצוניים הורסים יבולים, עדרים ומערכות אקולוגיות - מה שמערער את חוסנן של חברות לבנות את עצמן מחדש או לקיים את עצמן.

האסיפה הכללית של האו''ם (צילום: Timothy A. Clary/Pool via REUTERS)
האסיפה הכללית של האו''ם (צילום: Timothy A. Clary/Pool via REUTERS)

"הטיפול בבעיית שינויי האקלים הוא אחד מהבעיות של זכויות האדם. עדיין יש לנו זמן לשנות, אבל הזמן הזה הוא עכשיו", אמר. החותמים על הסכם האקלים של פריז, הסכימו בשנת 2015 להגביל את ההתחממות הגלובלית ל-2 מעלות צלזיוס מעל הרמות הממוצעות שנרשמו בין השנים 1850 ל-1900, ועד 1.5 מעלות צלזיוס במידת האפשר.

ב-2022, הטמפרטורה העולמית הממוצעת הגיעה ל-1.15 מעלות צלזיוס מעל הממוצע של 1850-1900. על פי מגמת האקלים הנוכחית, כדור הארץ יתחמם ב-2.8 מעלות עד סוף המאה, לפי הוועדה המייעצת למדעי האקלים של הפאנל הבין-ממשלתי של האו"ם לשינויי האקלים.

התחממות גלובלית (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
התחממות גלובלית (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

"לא צריך להעביר את העתיד הזה של רעב וסבל לילדינו ולילדיהם. אנחנו לא חייבים. לנו, הדור עם הכלים הטכנולוגיים העוצמתיים ביותר בהיסטוריה, יש את הכוח לשנות את המתרחש", סיכם טורק.