מחברי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Clinical Medicine, מצאו כי ישנן עדויות רבות לכך שיין אדום עשוי לסייע לנשים ולגברים ליהנות מחיי מין בריאים

יין אדום מכיל פוליפנולים - קבוצת תרכובות אורגניות בעלות מבנה כימי דומה, הנמצאות באופן טבעי במזונות מן הצומח ובפירות וירקות - שלוקחים את הקרדיט על חלק גדול מכוחו של המשקה בהגברת החשק המיני. בנוסף ליין אדום, פוליפנולים נמצאים גם בשוקולד מריר, תה, עשבי תיבול ופירות וירקות מסוימים.

יין אדום עשוי לסייע לנשים ולגברים ליהנות מחיי מין בריאים (צילום: אינג'אימג')
יין אדום עשוי לסייע לנשים ולגברים ליהנות מחיי מין בריאים (צילום: אינג'אימג')

לתרכובות אורגניות אלה תכונות נוגדות חימצון חזקות המונעות מרדיקלים חופשיים וכימיקלים אחרים לגרום ללחץ חמצוני שעלול לפגוע בתאים. מתח חמצוני קשור לבעיות בריאותיות רבות כמו סרטן, מחלות לב, שבץ, דלקת פרקים, בעיות במערכת החיסונית, מחלת פרקינסון ורבות אחרות, כך על פי Medical News Today.

המחקר גילה כי נוגדי החמצון ביין אדום יכולים לשפר את בריאות כלי הדם ולאפשר זרימת דם רבה יותר, מה שעוזר לשמור על זקפה. בנוסף, המשקה יכול לשפר גם את רמות הטסטוסטרון - ההורמון האחראי על החשק המיני אצל גברים ונשים. "באופן מרתק, נשים שצרכו יין אדום בכמות מתונה (אחת עד שתי כוסות ליום), הראו נתונים גבוהים יותר של תשוקה מינית, לחות בנרתיק ושיפור כללי בתפקוד המיני בהשוואה לנשים שאינן שותות יין כלל", כתבו המחברים.

כוס יין אחת עד שתיים יועילו להגברת החשק המיני (צילום: אינג'אימג')
כוס יין אחת עד שתיים יועילו להגברת החשק המיני (צילום: אינג'אימג')

בנוסף, החוקרים ציינו בי הנוכחות של אתנול ביין אדום והאינטרקציה שלו עם פוליפנולים עשויה להשפיע גם על מערכת הרבייה. לסיכום, מחברי הדו"ח מצאו כי "יין אדום שנצרך במידה, יכול להועיל עבור אלה הסובלים מהפרעות בזקפה ולהשפיע באופן חיובי על תפקוד מערכת הרבייה באמצעות מנגנונים התלויים בתכונות הרפיית כלי הדם ובתכונות נוגדות החמצון שבו".

החלק המרכזי בממצאים אלה עשוי להיות במילה "מתינות". המכון הלאומי לבריאות קובע כי "מבוגרים בגיל החוקי לצריכת אלכוהול יכולים לבחור שלא לשתות או לשתות במתינות על ידי הגבלת הצריכה לשני משקאות או פחות ביום". לדבריהם של החוקרים, דרוש מחקר נוסף כדי לאשר את התפקיד המדויק של אתנול (EtOH) ופוליפנולים בתחום התגובה המינית אצל גברים ונשים".