חוקרים גילו כי דילוג על צחצוח שיניים לפני השינה פירושו סיכוי גבוה יותר לפתח מחלות כמו דלקת שקדים (אנגינה), אי ספיקת לב או התקפי לב. המדענים חקרו 1,675 אנשים בני 20 ומעלה שביקרו בבית החולים האוניברסיטאי של אוסאקה, יפן, בין אפריל 2013 למרץ 2016 לצורך בדיקה, ניתוח או טיפול.

המשתתפים במחקר חולקו לארבע קבוצות על סמך היגיינת הפה שלהם: אלה שצחצחו פעמיים ביום (בבוקר ובלילה), כאלה שצחצחו רק בבוקר, ומשתתפים שלא הקפידו על היגיינת הפה כלל. כמו כן, הוערכו נתונים כמו גיל, מין, היסטוריית עישון ועבר דנטלי או רפואי. הצוות בדק מטופלים שאושפזו בעקבות אי ספיקת לב. הפרעות בקצב הלב, אוטם שריר הלב, אנגינה פקטוריס ומחלות אבי העורקים הדורשות ניתוח.

צחצחו שיניים לפני השינה (צילום: ingimage ASAP)
צחצחו שיניים לפני השינה (צילום: ingimage ASAP)

התוצאות הראו כי הקבוצה של אלה שמצחצחים שיניים רק בבוקר ולא מעשנים, סבלה מתסמינים גרועים ומסיכון לחלות במחלות לב וכדי הדם. מנגד, אנשים שצחצחו פעמיים ביום- בבוקר ובלילה, היו בעלי שיעורי הישרדות גבוהים יותר. המעשנים כמובן, היו ברמת הסיכון הגבוהה ביותר. מחברי המחקר שפורסם ב-Scientific Reports של Nature, אמרו: "הממצאים מצביעים בבירור על כך שצחצוח בבוקר לאחר ההתעוררות אינו מספק וכי צחצוח בלילה יעיל לשמירה על בריאות טובה".

הם הסבירו: "למרות שהממצאים שלנו מוגבלים בכל הקשור למחלות לב וכלי דם, ולא ניתן ליישם אותם על משתתפים בריאים, הם מצביעים על כך שצחצוח שיניים בלילה הוא חשוב. כדי להימנע ממחלות, יש צורך בצחצוח שיניים לפני ארוחת הבוקר, אך הדבר החשוב ביותר הוא צחצוח שיניים בלילה לפני השינה". לדעתם של המומחים, חיידקים המשתהים בפה הם האשמים במחלות אלה שעלולות להוביל לבעיות חמורות.