לטענת מדענים, החלל שבו אנו מכינים את האוכל שלנו גדוש בפריטים ומוצרים עמוסים בחיידקים - מה שהופך את המקום למזוהם בהרבה ממושב האסלה. הקרן הלאומית לתברואה - ארגון עולמי לבריאות ובטיחות הציבור - גילתה כי מטבחים נוטים להיות מלוכלכים יותר מחדרי אמבטיה וזאת לאחר שחוקרים בדקו 30 משטחים ב-22 בתים שונים כדי למדוד רמות של שמרים, סלמונלה, עובש, אי-קולי וחיידקי staph.

באופן מפתיע, מושב האסלה אפילו לא דורג בין מוצרי הבית המלוכלכים ביותר. במקום זאת, היו אלה פריטים שמונחים בדרך כלל באזור המטבח, אך ביניהם היו גם כמה נוספים. אלה עשרת הפריטים המזוהמים ביותר שנמצאים אצלכם בבית:

גם סמרטוטי המטבח מזוהמים יותר מהשירותים (צילום: אינג'אימג')
גם סמרטוטי המטבח מזוהמים יותר מהשירותים (צילום: אינג'אימג')

1. סקוץ' כלים, מטליות שיש ומגבות מטבח

2. כיור המטבח

3. מחזיקי/כוסות מברשות השיניים

4. קערות חיות המחמד

5. מכונות קפה

6. ידית ברז האמבטיה

7. צעצועים של חיות המחמד

8. שיש המטבח

9. ידיות הכיריים

10. קרשי החיתוך

גם סקוץ' הכלים והכיור (צילום: אינג'אימג')
גם סקוץ' הכלים והכיור (צילום: אינג'אימג')

מדענית המחקר הבכירה של דייסון, קארן הולימן, אמרה ל-News.com: "משטחים בעלי מגע תדיר כמו מתגי אור ושלטי טלוויזיה ומזגן נוטים להיות מזוהמים בהרבה מהאסלה. רוב האנשים מחטאים את האסלה לעתים קרובות מאוד אך שוכחים מהמקומות האחרים שיש צורך לחטא גם אותם". היא הסבירה: "משטחים עליהם אנו מכינים את המזון כמו קרשי חיתוך או שיש עלולים להכיל את כמות החיידקים הגבוהה ביותר בבית".

למרות הכל, אל תחששו מאחר וישנן דרכים להיפטר מחיידקים אלה. הולימן המליצה לשטוף ולייבש ידיים לעתים קרובות, להקפיד להחליף את מגבות המטבח והידיים לעתים קרובות ואף בין שימוש לשימוש. כדאי גם לקרצף משטחים שהכנתם עליכם אוכל או כאלה שאתם נוגעים בהם הרבה. שלטו בחיידקים שבביתכם.