הבור המלאכותי העמוק ביותר בכדור הארץ זכה לכינוי "הכניסה לגיהנום" לאחר שכורים חפרו בעומק של 12,192 מטרים מתחת לפני האדמה. החפירות בקולה, רוסיה, נעצרו על ידי הסובייטים.

החפירה "בשם המדע", נועדה כדי ללמוד עוד על מה שנמצא מתחת לרגלינו. הפרויקט החל ליד מורמנסק בשנות ה-70 ולאחר שני עשורים, הוא הגיע לעומק של 12,192 מטרים. הקידוח הופסק בשנת 1992 לאחר שהטמפרטורות בתחתית הגיעו ל-180 מעלות צלזיוס - חום גבוה משמעותית ממה שהעריכו המדענים. עוד נטען כי למרבה האימה, רעשים שכונו "צלילי הגיהנום" תועדו בעומקו של הבור.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הצליל בן 17 השניות הוקלט על ידי המדענים באמצעות מספר מיקרופונים עמידים בחום שהורדו לתוך הבור העמוק. לדברי החוקרים, הם מתכוונים לבדוק כיצד ניתן להתגבר על בעיית הטמפרטורה במידה וירצו להמשיך לחקור את ליבת כדור הארץ. למרות עצירת החפירות, הקידוח לא היה לחינם שכן התגלו מספר תגליות מדעיות, כולל 24 סוגים חדשים של אורגניזמים חד-תאיים שמתו זה מכבר והושגה גישה לסלעים בני 2.7 מיליארד שנים. אחד הממצאים המשמעותיים כלל את מה שלדעתם היה מים מהמבול הגדול (תיבת נח). 

קבוצת המדענים שעסקה בחפירות נתקלה במים שבמקומם הייתה אמורה להיות שכבה עבה של קרום "זו הפרכת המיתוס שכדור הארץ מורכב משכבות יבשות וסלעיות", נאמר ל"דיילי סטאר". הם היו המומים לגלות שבמקום סלע מוצק, יבש וצפוף, נמצאו כמויות אדירות של מים.

הם סיכמו: "אף אחד לא קדח לתוך מעטפת או קרום כדור הארץ ולכן אין לנו תצפית לגבי מה שנמצא מתחת לקרום. בעינינו, יש קשר לאירוע התנ"כי של המבול של נח. מי המבול נוקזו ככל הנראה לבולען תת-קרקעי. סלע לא צריך להיות נקבובי אבל מצאנו שם מים, מה שתומך בטענה שהיה שיטפון גדול שכיסה את כל כדור הארץ כמו שנכתב בספר הראשית".