לפי הדיווחים, מיליוני גברים בארה"ב סובלים מאיבר מין עקום, אך הם נבוכים מכדי לבקש עזרה בגלל סטיגמה חברתית, הסביר אורולוג מטקסס. המדען חשף את המידע במהלך קטע הפודקאסט האחרון של Peter Attia Drive Podcast.

"לאוכלוסייה הזו אני קורא 'האוכלוסייה שסובלת בשקט' ", אמר ד"ר מוהיט קרא מהמכללה לרפואה של ביילור לאטיה על המחלה, כך לפי ה"דיילי מייל". לדבריו: "הסובלים מתסמונת זו אף פעם לא מדברים על כך". הוא התכוון ספציפית לאלה הסובלים ממחלת פיירוני - מצב שאינו סרטני הנובע מרקמת צלקת סיבית המתפתחת על הפין וגורמת לזקפה מעוקלת וכואבת, לפי Mayo Clinic.

חוששים לפנות לעזרה (צילום: אינג'אימג')
חוששים לפנות לעזרה (צילום: אינג'אימג')

"בכל צד של הפין יש צינורית דמוי ספוג המכילה כלי דם זעירים רבים וכאשר ישנה זקפה, זרימת הדם לכלי דם אלה גדלה, מה שגורם לפין להתיישר ולהפוך נוקשה. עם זאת, במקרה של מחלת פיירוני, האזור המצולק אינו נמתח כאשר הפין מזדקף, מה שגורם לאיבר המין לעיוות ולכאב", נכתב באתר.

קרא מעריך כי "7% עד 9% מהגברים בארה"ב סובלים מהעקמת המצערת באיבר מינם. עם זאת, נתונים סטטיסטיים מצביעים על כך שמספר זה הוא רק 1 מתוך 100, שכן גברים רבים מסרבים לדווח או לחשוף את מצבם בשל גורם ההשפלה. למרות שהסיבות לעקמת הפין אינן מובנות לחלוטין, המחלה נגרמת בדרך כלל מפציעה חוזרת ונשנית במהלך קיום יחסי מין, אוננות, ספורט או תאונות פין משונות".

האורולוג המליץ לפנות לעזרה (צילום: אינג'אימג')
האורולוג המליץ לפנות לעזרה (צילום: אינג'אימג')

במקרים מסוימים, מחלת הפיירוני מתפתחת בהדרגה והיא שכיחה יותר ככל שמתגברים - כאשר הגיל הממוצע הוא 57, לפי אתר האינטרנט של האורולוג. כך או כך, התופעה גורמת לפין להיות מכופף עד 180 מעלות כאשר הוא זקוף או רפוי, מה שעלול להוביל לשורה של סיבוכים הכוללים כאב קיצוני, הפרעות בזקפה וחוסר יכולת לקיים יחסי מין. "הבעיה העיקרית של הסובלים מתסמונת זו היא השפעה משמעותית על איכות החיים שלהם. חולים רבים עלולים לסבול מדיכאון וחרדה", הסביר קרא.

מחקר משנת 2021 שפורסם על ידי Journal of Men's Health, מצא כי 27% מהסובלים מפיירוני חוו דיכאון קליני. למרבה הצער, גברים אינם ממהרים לפנות לטיפול מתוך מבוכה, אך עם זאת, המדען הפציר בגברים לפנות לעזרה באופן מידי לאחר שמבחינים בסימפטומים, וזאת כדי להפחית את הסבירות לסבול לטווח הארוך.