מכינים את גופכם לקיץ? למרות שכל גוף מתאים לקיץ, רבים מנסים להתחטב ולהרזות לקראת החודשים החמים. חלק עושים דיאטה ומתעמלים ברגע האחרון כדי להרגיש במיטבם, אך עובדה אחת עומדת בדרכם - עובדה שהם כנראה לא הכירו.

מדענים מאוניברסיטת אוקספורד ערכו מחקר כדי לגלות מהו החודש הטוב ביותר בשנה לדיאטה ולהורדה במשקל, כדי להגיע לתוצאות ארוכות טווח. במחקר, נמצא כי אנשים שמתחילים לשנות את אורח חייהם בתחילת השנה יורדים כ-2.5 קילוגרם בממוצע, בהשוואה ל-1.6 קילוגרמים שאיבדו אנשים שעשו דיאטה באוגוסט, שהוא, לפי המחקר, היה החודש הגרוע ביותר לדיאטה.

על פי דיווח שפרסם העיתון הבריטי "הטלגרף", הסוד עלול להיות טמון בעובדה שההתחלה החדשה, שמגיעה עם ההתלהבות לשנה החדשה, היא הסיבה מאחורי הצלחתם של אנשים מסוימים להיפטר מקילוגרמים מיותרים. זאת, בעוד שבקיץ קשה לדבוק בשגרת התזונה כדי לרדת במשקל.

חוקרי אוניברסיטת אוקספורד, בהובלת התזונאי ד"ר דימיטריוס קוטוקידיס, עקבו אחר 85,514 אנשים באנגליה, בני 65 בממוצע, שהחלו בתוכנית למניעת סוכרת של NHS בין ינואר 2017 לדצמבר 2018. אף אחד מהמשתתפים לא פיתח סוכרת, אך במחקר הם הבחינו רק בעלייה ברמת הסוכר בדם. המשתתפים הצטרפו למפגשים מקוונים ופנים אל פנים עם מומחים, שבהם עודדו אותם לאכול בריא יותר ולהתאמן יותר כדי לשפר את בריאותם הכללית.

התוצאות, שפורסמו בכתב העת Obesity, הראו כי אלה שהתחילו את הדיאטה בינואר ירדו במשקל יותר מאלה שהחלו בדיאטה בכל תקופה אחרת של השנה, כאשר אוגוסט, כאמור, הוא החודש הכי פחות מוצלח לירידה במשקל, ואחריו יולי.

מומחים טוענים כי אחת הסיבות האפשריות מאחורי הירידה בתוצאות החיוביות בחודש אוגוסט היא היעדר שגרה עקבית ויציבה כתוצאה מתוכניות חופשת הקיץ.