מה הייתם עושים אם יום אחד הייתם חופרים בחצר האחורית שלכם ומגלים אוצר? זה מה שקרה לאדם מקנטקי שבארצות הברית, שגילה 700 מטבעות בשווי מיליוני דולרים מתקופת מלחמת האזרחים, קבורים בחווה שלו.

דילן, בנו של אביב גפן, על המעצר בהפגנה: "במזל נגמר בלי דם"
דרשה מבן הזוג להוריד חולצה, ולא תאמינו מאיזו סיבה

בסרטון יוטיוב שפרסם "GovMint", אחד ממשווקי מטבעות האספנות הגדולים בארצות הברית, נראה האיש הלא מזוהה חופר בעפר ומוציא את מה שזכה לכינוי "המטמון הגדול של קנטקי".

"זה הדבר הכי מטורף אי פעם", אמר. "כל אלה הם מטבעות זהב של דולר ליברטי, מטבעות זהב של 20 דולר ליברטי, מטבעות זהב של 10 דולר ליברטי, ותראה, אני עדיין חופר אותם".

המקום המדויק בו נמצאו המטבעות לא פורסם. לפי "GovMint", תשעים וחמישה אחוזים מהמטבעות שנמצאו הם מטבעות זהב. בנוסף התגלו 20 מטבעות של עשרה דולר ליברטי מהשנים 1840 עד 1862 ושמונה מטבעות של 20 דולר ליברטי מ-1857 עד 1862. רבים מהמטבעות היו נדירים למדי.

לפי "GovMint", כמה מהמטבעות הנדירים ביותר הם מטבעות זהב של 20 דולר ליברטי מ-1863, שיכולים לקבל "מחיר של שש ספרות".

על פי "Live Science" המטבע כל כך נדיר מכיוון שהוא לא כולל את הביטוי "באלוהים אנחנו סומכים על". הביטוי נוסף לכל מטבעות הזהב והכסף בשנת 1866 לאחר תום מלחמת האזרחים. 

"למרות שאני תמיד מתרגש כשמישהו מתקשר ומבקש עצה לגבי תגלית מטבעות נדירה, ההזדמנות להתמודד עם 'המטמון הגדול של קנטקי' היא אחד משיאי הקריירה שלי", אמר ג'ף גארט, סוחר מטבעות נדיר. "אי אפשר להפריז בחשיבות התגלית הזו, שכן המספר המדהים של למעלה מ-700 דולר זהב מייצג קפסולת זמן וירטואלית של מטבעות מתקופת מלחמת האזרחים".

אנדי זלצברג, סגן נשיא בכיר של קבוצת אספנות, אמר כי "למטבעות, שהתגלו באדמה ונשמרו בצורה יוצאת דופן, יש ברק מדהים ורעננות חדשה שנראתה רק לעתים נדירות במטבעות מהסוג הזה".