חשבתם שלשהק במשך שעה זה מתסכל? תחשבו שוב ותתעודדו כי גבר מאיווה שבארצות הברית שיהק במשך 68 שנים. "אני לא יודע איך זה יהיה אם לא יהיו לי שיהוקים", אמר צ'ארלס אוסבורן לסוכנות הידיעות AP בשנת 1978, כשדיבר על התקפי השיהוק הבלתי פוסקים שלו. "כואב לי כל הזמן".

ניחוחות של חו"ל: האורח המיוחד ביום ההולדת של סקאזי
לא הופתענו: זה המלון הישראלי שנכנס לרשימת המלונות הטובים במזה"ת וצפון אפריקה

על פי דיווח ב-"People", אוסבורן חווה 20 שיהוקים בכל דקה בה היה ער ובסך הכל 430 מיליון שיהוקים במהלך חייו.

למרות מצבו הקשה, אוסבורן, שהתפרנס מגידול חזירים, נותר חיובי וידע ליהנות מהחיים, לדברי חברו קוורן קוסקוביץ', כיום בן 73. 

מתקפת השיהוקים המתמשכת של אוסבורן החלה לאחר תאונת שחיטת חזירים שאירעה בחווה בנברסקה ב-1922. אוסבורן, יליד 1883, סיפר למגזין "People" ב-1982: "תליתי חזיר במשקל 158 ק"ג לשחיטה. הרמתי אותו ואז נפלתי".

בהתחלה הוא לא חשב הרבה על התקרית עד שהתחיל לשהק ללא הפסקה.

על פי "Science Alert", שיהוק הוא התכווצות בלתי רצונית של הסרעפת שסוגרת את הגלוטיס - הפתח למיתרי הקול - מה שגורם לצליל "hic".

על פי מגזין "סמית'סוניאן" התקפי שיהוק יכולים לכלול בין ארבעה ל-60 שיהוקים בדקה ויכולים להיגרם עקב שתייה או אכילה מוגזמת, התרגשות או בליעת אוויר בעת לעיסת מסטיק.

הסבל הבלתי פוסק של אוסבורן הפך אותו לסנסציה עולמית, וזיכה אותו בהופעות בתוכנית הלייט נייט של ג'וני קרסון ובתוכנית הרדיו "תאמינו או לא" של רוברט ריפלי.

כאשר שיהוקים נמשכים יותר מ-48 שעות הם נחשבים לכרוניים. התקפות שנמשכות למעלה מחודש נחשבות בלתי פתירות, בדיוק כמו הזן הנדיר ביותר ממנו סבל אוסבורן, שעלול להופיע אצל אדם אחד מתוך 100,000.

הגורמים לשיהוקים ארוכי טווח נעים בין סוכרת לסרטן ואלכוהוליזם, על פי ה"סמיתסוניאן". בבדיקה שעבר לאחר נפילתו ב-1922, "הרופא אמר ששברתי כלי דם בגודל של סיכה במוח שלי", סיפר אוסבורן שנים לאחר מכן.

הרופא טרנס אנטהאני הניח כי הנפילה השפיעה על החלק במוחו המעכב את מנגנון השיהוק.

עלי סייפי, נוירוכירורג מטקסס שהמציא מכשיר שמקל באופן מידי על שיהוקים, הניח כי ייתכן שאוסבורן סבל מפציעה קלה במהלך הנפילה שפגעה בשרירי הנשימה שלו, וגרמה לאפיזודות גלוטליות בלתי פוסקות.

ב-1978 אמר אוסבורן לסוכנות הידיעות AP: "אתן את כל מה שיש לי בעולם אם אוכל להיפטר מהם". הוא פנה לרופאים רבים אך אף אחד מהם לא הצליח לרפא אותו. הוא נהנה מהפוגה קצרה לאחר שקיבל טיפול בחמצן ובפחמן חד חמצני ב"מאיו קליניק", אך הפסיק בגלל שלא היה מסוגל לנשום בבטחה את הגז הרעיל.

אוסבורן העריך כי קיבל 4,000 מכתבים מאנשים שניסו לעזור לו והציעו מגוון תרופות ודרכי ריפוי, מעיסוי אצבעות ועד לחיצה על הסנטר.

למרבה המזל, אוסבורן למד ב"מאיו קליניק" טכניקה אשר ממתנת את צליל ה"היק" באמצעות נשימה בין שיהוקים. "הוא היה מכופף את החזה שלוש או ארבע פעמים בכל דקה", אמר קוסקוביץ' והוסיף: "אפשר היה לראות שהוא משהק, אבל הוא לא היה עושה רעש".

למרות זאת, האיכר המשהק הצליח לחיות חיים ארוכים ומספקים, שבמהלכם עבד בעבודות רבות, בהן מוכר מכונות חקלאיות ומנהל מכירות פומביות של בקר וחזירים. הוא גם התחתן פעמיים והביא לעולם שמונה ילדים.

ואז, ב-1990, השיהוקים של אוסבורן פסקו באופן בלתי מוסבר - כמעט 70 שנה לאחר שהחלו. הוא נפטר במאי 1991, וזכה ליהנות ממספר חודשים נטולי שיהוקים.