חוקרים מאוניברסיטת הרווארד טענו כי גילו קוקטייל כימי שלדבריהם עשוי לדחות תהליכי הזדקנות - ממצא שעשוי להיקרא בעתיד "מעיין הנעורים". דיוויד סינקלייר,פרופסור לגנטיקה ואחד מהמשתתפים במחקר, חשף את הממצאים שפורסמו בגיליון יולי של כתב העת הרפואי Aging בסדרת ציוצים בטוויטר בשבוע שעבר.

"הוכחנו בעבר שדחיית ההזדקנות אפשרית באמצעות טיפול גנטי שיפעיל גנים עובריים", כתב סינקלייר וזכה למיליוני חשיפות כשהסביר על הממצאים. "כעת אנו מראים כי הדבר אפשרי באמצעות צריכת קוקטייל כימי שיביא להתחדשות גופנו במחיר סביר". לדברי החוקרים, כל קוקטייל מכיל בין חמישה לשבעה סוגי כימיקלים שרבים מהם מוכרים כיעילים בטיפול בהפרעות גופניות ונפשיות.

נוכל
נוכל

תרופות מרשם בלבד כגון חומצה ואלפרואית, טרנילציפרומין ופרמיפקסול שהוכחו כיעילות בטיפול בהתקפים, דיכאון ופרקינסון מעורבבות בחלק מהקוקטיילים. הפרופסור לגנטיקה ומחבר הספר "אורח חיים", המשיך והסביר כי הוא וצוותו מבית הספר לרפואה בהרווארד עבדו למעלה משלוש שנים כדי לאתר את המולקולות הללו, שיכולות לסייע לאנושות "לחזור בזמן" מההזדקנות התאית ולהצעיר את התאים האנושיים.

תרכובת של כימיקלים תוכל לסייע לנו למנוע הזדקנות (צילום: אינג'אימג')
תרכובת של כימיקלים תוכל לסייע לנו למנוע הזדקנות (צילום: אינג'אימג')

באמצעות ניסויים שבוצעו על עכברים וקופים, המומחים הצליחו לזהות שישה קוקטיילים כימיים שיכולים "להפוך" סימנים חזותיים של הזדקנות "תוך פחות משבוע", אמר סינקלייר. "מחקרים שבדקו את עצב הראייה, רקמת המוח, הכליות והשרירים, הראו תוצאות מבטיחות כמו תוחלת חיים ממושכת בעכברים ושיפור בראייתם של הקופים", הסביר. עוד ציין הפרופסור כי הוא וצוותו מתכוננים לניסויים קליניים בבני אדם והוסיף כי חוקרים נוספים נמצאים גם הם במרוץ להצגת "כימיקלים שיכולים להצעיר את התאים, ממש כמו ריפוי גנטי".