בן שפל ונתעב התחזה לאימו המתה כדי להונות את אביו האבל ובכך גנב ממנו למעלה מ-70 אלף דולר. התרמית התבצעה במשך 14 חודשים בין השנים 2017 ל-2018 - תקופה בה דניאל קאת'ברט רוקן את כל חסכונות הוריו.

האב החל לחשוד כי כסף נעלם מחשבון הבנק שלו עוד באמצע שנת 2017 והתעמת עם הבן, אך זה הכחיש כל קשר לעניין. עם זאת, המקרה החמיר כאשר פקיד מבית המשפט המקומי בבריטניה יצר קשר עם האב בשנת 2018 כדי להודיע לו כי הוא עומד לאבד את ביתו עקב חובותיו - מה שהוביל לחקירה של משטרת נורת'המפטונשייר.

דניאל קאת'ברט, רוקן את כל חסכונותיו של אביו (צילום: רשתות חברתיות)
דניאל קאת'ברט, רוקן את כל חסכונותיו של אביו (צילום: רשתות חברתיות)

לאחר בירור מול הבנק יחד עם האב האומלל, התברר כי מדובר בהונאה, מה שהוביל בסופו של דבר למעצרו של קאת'ברט. "זהו ניצול לרעה של ממש על ידי האיש הזה שהתחזה באופן כוזב לאביו ואף לאימו המנוחה, במטרה לגנוב מהם כ-73,384 דולר", אמר סמל מייק רוג'רס לערוץ התקשורת המקומי South West. הבן, 42, העביר סכומי כסף גדולים לחשבון הבנק הפרטי שלו, כולל כל יתרת הפיצויים והפנסיה שחסך האב במשך השנים.

קאת'ברט ביצע מספר שיחות טלפון לבנק תוך שהוא מעמיד פנים כי הוא בעל החשבון (אביו) ואף שוחח עם הפקידים ב"קול נשי" תוך התחזות לאימו המנוחה וזאת כדי לבצע העברות בתשע הזדמנויות שונות לפחות, כך נטען בבית המשפט פרסטון קראון. המשטרה פרסמה הקלטות בהן נשמע בן ה-42 מתחזה לאימו ועונה בדיוק מפליא לשאלון הזיהוי, רגע לפני שביקש להעביר כ-200 דולר לחשבונו. האזינו:

החשוד התחזה למנוחה שמונה פעמים והעביר בסך הכל "בשמה" סך של 12 אלף דולר מחשבונו של האב לחשבון הבנק שלו. בנוסף, לכאורה, הוא נטל גם הלוואות בשמו של אביו - מה שהוביל בסופו של דבר את בעל החשבון לאבד את ביתו לאחר שהוצף בחובות לבנק כתוצאה ממעשיו של הבן.

"זו הייתה חקירה מורכבת, אך בעקבות עבודתם המצוינת של החוקרים, הצלחנו לשים את ידנו על קאת'ברט והוא ישהה במעצר, שם יהיה לו די זמן להרהר במעשיו", אמר רוג'רס. "אנחנו מקווים שנוכל לסייע לקורבן שעבר הונאה נוראית על ידי בנו - חודשים ספורים בלבד לאחר שאיבד את אשתו".