בושם הוא פריט חובה שיש לכל אחד ולרבים יש יותר מבושם אחד. בושם טוב הוא כמו אקססורי מנצח שמשלים את כל הלוק, והוא יכול לגרום לנו להרגיש עוצמתיים, לשדר נשיות/גבריות חזקה, בכל אירוע ובכל רגע בשעות היום. הניחוח שאנחנו מביאים איתנו לכל מקום בו אנו נמצאים אומר עלינו הרבה, הוא משפיע על איך שאנשים סביבנו תופסים אותנו והוא שמייצג את מי שאנחנו אל מול הסביבה. 

לכל אחת ואחד יש הבושם האחד שמלווה אותנו במשך שנים רבות, הבושם בעל הניחוח האהוב במיוחד שאליו אנחנו חוזרים בכל פעם מחדש. אבל לרובנו כאמור יש יותר מבושם אחד והבחירה באחד שנלבש על עצמנו קשורה למצב הרוח, ליום שמצפה לנו, לאירוע מסוים ולגורמים נוספים. גם לעונות השנה יש משמעות בבואנו לבחור בושם. בעונת הקיץ כשחם ולח בחוץ, בחירת הבושם המתאים יכולה להיות אתגר לא פשוט בכלל. אז איך נבחר את הבושם שלך לקיץ? שיפרה פנטנוביץ' מנהלת תחום פיתוח עסקי קוסמטיקה במשביר לצרכן מסבירה ומציעה טיפים שיעזרו לכם לבחור נכון.

טיפים שיעזרו לכם לבחור נכון את הבושם שלכם (צילום: אינג'אימג')
טיפים שיעזרו לכם לבחור נכון את הבושם שלכם (צילום: אינג'אימג')

כשאתם מתכננים לבחור בבושם חדש, מומלץ להגיע לחנות כאשר אתם ללא בושם אחר ואם השתמשתם בקרם גוף, רצוי שהוא יהיה נטול ריח. זאת על מנת שתוכלו להריח ניחוחות שונים מבלי שהבושם או קרם הגוף שאיתם באתם לחנות, יבלבלו את חוש הריח שלכם.

Less is more: הרחה של בשמחים רבים בזה אחר זה עלולה לפגוע בחוש הריח שלכם ולהקשות עליכם בבחירה של הבושם המושלם עבורכם. ככל שתריחו פחות בשמים כך יהיה לכם קל יותר לבחור את הניחוח הנכון. השתדלו לא להריח יותר מ-3 בשמים שונים בזה אחר זה, בכדי לא לטשטש על חוש הריח. 

על מנת להתרשם מניחוח הבושם בצורה מיטבית, יש להתיז ממנו על חלקו הפנימי של מפרק המרפק או בשורש כף היד ולהמתין מספר דקות לפני שמריחים. בדרך זו תוכלו להריח את הניחוח המדויק של הבושם ולא את הריח הראשוני שמופץ בעת ההתזה. 

מומלץ מאוד להתיז את הבושם על עור הגוף ולא על נייר ההרחה שמקבלים בחנות. לגוף יש ריח טבעי משלו וחשוב שהשילוב בין הבושם שאתם לובשים לבין ריח הגוף הטבעי שלכם, יהיה לטעמכם. 

בעונת הקיץ, כדאי לבחור בושם או. דה. טואלט ולא או. דה. פרפיום. בושמי או. דה. טואלט הם בעלי ניחוח קליל יותר, פחות עמוק והם מתאים מאוד ליום יום הקיצי. 

בחרו לעצמכם את הבושם שהכי יתאים לכם (צילום: ingimage ASAP)
בחרו לעצמכם את הבושם שהכי יתאים לכם (צילום: ingimage ASAP)

מומלץ מאוד לבחור בושם שהוא נטול אלכוהול, או כזה שמכיל ריכוז נמוך יותר של אלכוהול. בעונת הקיץ במיוחד, חשוב לזכור שאלכוהול בשילוב עם חשיפה לשמש יכול לגרום לכתמי פיגמנטציה בעור. טיפ נוסף: מומלץ ללבוש את הבושם באזורים נסתרים שאינם חשופים לשמש ועל ידי כך להפחית את החשש מהיווצרות פיגמנטציה.

בקיץ, עור הגוף הרבה יותר שומני ולכן הבושם מתלבש עליו טוב יותר והניחוח שמתקבל חזק יותר מאשר בעונות אחרות, לכן כדאי לבחור בבושם עם ניחוח קליל, לימוני ופרשי, ולא בבושם שיש לו ניחוח מתוק וכבד.

כדאי מאוד לבחור בבושם שמעניק תחושה של פרשיות וניקיון, כי בקיץ הגוף מזיע הרבה יותר מאשר בכל עונה  אחרת ולעיתים אף יש תחושה שהגוף דביק ושומני. לכן, מומלץ לבחור בבשמים בעלי תווי ריח פירותיים כמו: משפחת ההדרים, אשכולית, מנדרינה או בניחוחות אקווה מרעננים.

לה פרלה וילה סורנטו (צילום: יח''צ)
לה פרלה וילה סורנטו (צילום: יח''צ)

לה פרלה וילה סורנטו.  הניחוחות הראשוניים של הבושם מחזירים לך את נעורייך עם ריחות הדריים של קליפת תפוז דם, מנדרינה ירוקה ואשכולית שמזכירים את ניחוחות פרדס הילדות.

לייט בלו, הבושם האייקוני של דולצ'ה וגבאנה (צילום: יח''צ)
לייט בלו, הבושם האייקוני של דולצ'ה וגבאנה (צילום: יח''צ)

לייט בלו, הבושם האייקוני לגבר מבית דולצה וגאבנה, תמצית שמחת החיים והפיתוי של דולצ'ה וגבאנה. כל המהות של יום קיץ שטוף שמש כלולה בניחוח תוסס, רענן, חריף וחושני של הים התיכון. הניחוח הקלאסי של לייט בלו לגבר פוגש את הרעננות הארומטית של עץ הברוש ולימון סיציליאני.

טיפ מנצח: כשאתם מריחים את הבושם, עצמו את העיניים ותהיו נוכחים ברגע. כשתעשו את זה, חוש הריח שלכם יפעל באופן אפקטיבי יותר וכך תוכלו לדעת הכי טוב איזה ניחוח מתאים בדיוק בשבילכם.