במקרה שלפנינו עולות שאלות מורכבות. האם לאורך 25 שנות הנישואים בהן רכש הבעל לאשתו שעון רולקס, יהלומים, טבעות ושרשראות בערך כולל של מאות אלפי שקלים - כפי שהעריך שמאי פרטי ששכרו בני הזוג לפני שמונה שנים - הכל היה תרמית אחת גדולה?

בדרמה זו, התייצב הבעל מול עורכי דינו שרין ואורן סולן, והודה בפניהם בגילוי לב כי דרש מאשתו למכור את התכשיטים אותם קנה לה לאורך השנים. לדבריו, הוא התמכר להימורים באינטרנט ועם הזמן נקלע למינוס כבד ומאז הוא נאלץ ללוות כספים בשוק האפור כדי לממן את ההפסדים. בעקבות ההימורים, יחסי בני הזוג התערערו ולפני מספר חודשים בעקבות הדרישה של הבעל למכור את התכשיטים, החליטו השניים להתגרש.

הימורים ברשת (צילום: אינגאימג')
הימורים ברשת (צילום: אינגאימג')

"התוודתי בפני אשתי כי הנזק הוא בלתי הפיך. אני בטיפול גמילה מהימורים ובחודשים האחרונים אני לא מהמר כלל, אבל היא מסרבת לעזור לי", סיפר. בשלב מסוים, הסכימה האישה לחלץ את בעלה מהחובות ונאותה להיפרד מהשלל היוקרתי שברשותה. רגע לפני המכירה פנתה האישה לצורף שיעריך את שווי הזהב והיהלומים.

לדבריה, היא גילתה כי כל התכשיטים שנרכשו עבורה לאורך השנים - למעט טבעת אחת - היו מזויפים ולא שווים אלא כמה אלפי שקלים. עוה"ד סולן הבהירה לבעל כי עליו להצטייד בהוכחות לרכישת התכשיטים כגון תעודות, קבלות והערכת שמאי, ובכך להוכיח את טענתו כי אשתו "הונתה אותו והתייצבה אצל הצורף עם תכשיטים מזויפים".

עו''ד שרין סולן (יושבת) (צילום: יח''צ)
עו''ד שרין סולן (יושבת) (צילום: יח''צ)

"מסתבר שהכל היה מזויף! כל החיים הוא רימה אותי. גם כשהפך למהמר סדרתי בשנים האחרונות, הוא הסתיר ממני ולא ניסה לקבל עזרה", טענה אשתו באחת השיחות עם ילדיה. כמקובל, נשלחו בני הזוג ליישוב סכסוך בטרם יפתח הליך רשמי של גירושין. עוה"ד סולן הבהירה כי בעניין זה לא יהיה מנוס ממעורבות של חקירה משטרתית. "מדובר בהערכת שמאי של מאות אלפי שקלים ובוקר אחד מסתבר שכל התכשיטים שבידי האישה מזויפים - זה דבר שאינו מתקבל על הדעת".