לא פעם אנו קונים פירות וירקות שכעבור מספר ימים בודדים הם מושלכים לפח האשפה כתוצאה מריקבון. הדבר תלוי כמובן בעונה ובאיכותם של מוצרי המזון. כך תוכלו לשמור על טריותם של מוצרים אלה לאורך זמן בכמה פעולות פשוטות.

חשבון ה-TikTok הוויראלי SAVVY מפרסם לעתים קרובות טיפים לשדרוג הבית, ולאחרונה חשף כמה שיטות מפתיעות לשמירה על טריות הפירות והירקות זמן רב יותר. הסרטון - שכולל טיפים להארכת חיי המדף של העגבניות, איך להרחיק חיידקים מהאבטיח ואיך לשמור על בננות מפני ריקבון - צבר למעלה מ-1.4 מיליון צפיות ותגובות רבות. צפו:

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כך תאריכו את חיי המדף של הפירות והירקות שלכם (צילום :מתוך טיקטוק)

בננות

הטיקטוקר הסביר: "בננות מתקלקלות והופכות שחורות כעבור כמה ימים מרגע הרכישה. שטפו את הבננות במים, נגבו אותן עם נייר סופר ואז הרטיבו פיסת נייר סופג נוספת ועטפו את החלק המחבר בין כל הבננות. כך הן יישארו טריות לאורך זמן", הסביר.

אבטיח

הוא אמר: "אם אתם קונים אבטיח גדול ונשאר ממנו יותר מדי, לא מומלץ לשמור אותו במקרר לאורך זמן מאחר והוא עלול למשוך חיידקים רבים. במקום זאת, קלפו שתי שיני שום טריות, הניחו אותן על האבטיח ועטפו בניילון נצמד. כך תאריכו את חיי המדף של הפרי הקיצי האהוב".

כך תאריכו את חיי המדף של האבטיח (צילום: אינגאימג')
כך תאריכו את חיי המדף של האבטיח (צילום: אינגאימג')

עגבניות

"עגבניות נרקבות בקלות. כדי לשמור על טריותן, הניחו פלסטר או סלוטייפ על חלקה העליון של העגבנייה כדי לנעול את הלחות בתוכה. הן יישארו טריות למשך שלושה שבועות".

בצל ירוק

"אם אתם רוצים לשמור על הבצל הירוק לאורך זמן, הניחו אותם (בצורה כזו שהשורש יתכסה) ישרים האחד ליד השני על נייר סופג, רססו במים וגלגלו. הטריק הזה ישמור על טריות הבצל הירוק למשך כשבועיים".

כרוב

כדי להאריך את חיי המדף של הכרוב, חרצו את השורש עם סכין ומלאו את החלל בנייר סופג ספוג במים. הטריק ישמור על טריות הכרוב למשך קרוב לחודש".