לפי הוושינגטון פוסט, סופת שמש צפויה לפגוע בכוכב הלכת שלנו ולחסל את התשתית האינטרנטית בשנתיים הקרובות. בדיווח מלחיץ שכותרתו: "האם עידן האינטרנט יסתיים בקרוב?" הוסבר כי בקרוב יישבר גל החום הגדול בהיסטוריה.

בדיווח, התייחס העיתון לסערה גאומגנטית שהתרחשה בספטמבר 1859, כאשר כדור הארץ היה עד לסערת השמש הגדולה אי פעם. עוד הוסבר כי הסערה הגאומגנטית והשפעותיה גרמו לכך שבאותו הזמן הופיעו הפרעות באספקת החשמל מפריז שבצרפת ועד בוסטון, ארה"ב. העיתון אישר כי מאז 2012 לא היו סופות עוצמתיות במיוחד, שכן השמש תגיע לאנרגיה הסולארית המקסימלית בשנת 2025 הקרבה ובאה.

לדברי מומחים, השמש פולטת קרינה אלקטרומגנטית, מה שעלול להביא לקריסה מוחלטת של מערכות האינטרנט וכן לקריסת רשתות חשמל וחשיפתן להפרעות במדינות שונות בעולם. עוד נטען כי השמש פולטת קרינת גמא וקרינה אולטרה-סגולה העלולים לגרום להשפעות הרסניות על האנושות ועל כדור הארץ במידה והם עוצמתיים מספיק.

שמש  (צילום: סוכנות החלל נאסא)
שמש (צילום: סוכנות החלל נאסא)

לפי דובר המנהל הלאומי לאוקיינוס ואטמוספירה: "המעקב והחיזוי מחזורי של השמש נמצאים בשימוש על ידי תעשיות רבות, וזאת כדי שנוכל לאמוד את ההשפעה האפשרית של מזג האוויר על האנושות ועל כדור הארץ".