אלפים ממשתמשי אפליקציית ההיכרויות "טינדר", השתתפו בסקר ממנו עלה כי הם לא בדיוק מחפשים שם אהבה - למעשה, רוב הרווקים הודו שהם משתמשים באפליקציה ל"השתעשעות". "החלק המפתיע הוא שאחוז גדול ממשתמשי הטינדר, בערך מחצית, לא מחפשים דייטים", הסביר ד"ר אליאס אבוג'אודה, פרופסור קליני לפסיכיאטריה ולמדעי ההתנהגות.

"הדבר מעלה את השאלה 'מדוע שמישהו יבזבז את זמנו באפליקציית היכרויות אם הוא לא מעוניין למצוא דייט?' ", הסביר. הפרופסור הוא רק אחד מבין מחברי המחקר החדש שחוקר כיצד אנשים משתמשים בטינדר - שמחזיקה כיום בכ-75 מיליון משתמשים מדי חודש. בנוסף, החוקרים של סטנפורד חשפו נתון מטריד: יותר ממחצית מהמשתמשים בטינדר כבר תפוסים - או ליתר דיוק, 65.3% מהמשתמשים נמצאים במערכת יחסים או גרוע מכך - נשואים, כך לפי ה-nypost.

יותר ממחצית מהמשתמשים היו במערכת יחסים או נשואים (צילום: אינג'אימג')
יותר ממחצית מהמשתמשים היו במערכת יחסים או נשואים (צילום: אינג'אימג')

הצוותים סקרו 1,387 משתמשי טינדר דוברי אנגלית בין הגילים 17 עד 84 כדי לחקור מדוע וכיצד השתמשו באפליקציית ההיכרויות הפופולרית. "די הופתעתי מהמספר הנמוך של האנשים שהיו מרוצים מהיכרויות מקוונות באופן כללי", אמר אליאס. הממצאים שפורסמו ב-Cyberpsychology, Behavior and Social Networking בחודש שעבר, חשפו כי מלבד חיפוש אחר אהבה או סקס מזדמן, משתמשי טינדר חיפשו גם חברה, שעשוע או הסחת דעת.

אפליקציית היכרויות (צילום: אינגאימג')
אפליקציית היכרויות (צילום: אינגאימג')

"אנו קוראים להן אפליקציות היכרויות, אבל ברור שהן משרתות פונקציות אחרות מלבד היכרויות", הסביר הפרופסור. התוצאות העגומות של הסקר רק מחזקות את הנוף העגום של ההיכרויות המקוונות. מחקר אחר מאוניברסיטת וינה, מצא כי חיפוש אחר בני זוג באינטרנט עשוי "להזיק", לאחר שמשתמשות רבות התלוננו על הקשיים בלמצוא את "האחד", שכן הן נאלצות לגלות בעצמן מי נשוי או כבר נמצא במערכת יחסים ולהימנע מדייטים מביכים.